/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Saml selv pc til hobby virksomhed
Fra : ivanovic1
Vist : 759 gange
50 point
Dato : 20-04-05 15:22

Hej Alle,

Information: Jeg har en hobby virksomhed

Jeg skal bruge en pc til min hobby virksomhed, denne pc ønsker jeg selv at samle vil der være nogle problemmer ved at medføre den i regnskabet, fordi man selv samler den, og dermed vil det måske blive betragtet som privat køb.

Med venlig hilsen
Ivanovic

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 60 point
Dato : 20-04-05 15:26

Det er der ikke nogen problemer i. Et køb er et køb uanset om den er samlet eller ej.
Det er brugen af maskinen der definerer om den er privat eller ej, så lad være med at installere spil på den..

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 20-04-05 17:25

OK

Tak for svaret Harlekin.

Hvis internettet der hjemme også primært bliver brugt til arbejdet kan jeg så også trække det fra?

Ivanovic

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 20-04-05 18:37

Hejsa

Det er sådan at hvis du har en hobby virksomhed, bliver det betragtet som en enkeltmans virksomhed, og din egen privat okonomi og firmaets økonomi hænger sammen. så hvis du primært bruger din nye PC til firma brug, er der intet problem i at trække den fra. mht. internettet, så er det sådan at hvis din virksomhed skal bruge en internet forbindelse og du også selv skal bruge den privat, er der en procentsats man kan trække fra. På sammen måde som du kan trække noget telefon regning varme og el fra som virksomhedsbrug, hvis virksomhenden er basseret i din privat adresse.
Du kan evt. spørge en revisor om de nøjagtige tal, ellers ved jeg at told og skat er ret flinke til at fortælle dig hvad du kan trække fra og hvad du ikke kan trække fra.

MVH Zufra
Seidelin Handel & Udvikling

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 18-05-05 17:33

Tak for svaret Harlekin.