/ Forside/ Interesser / Videnskab / Filosofi / Spørgsmål
10  ans 370
Penge er positiv energi.
Fra : vinterhunden
Vist : 682 gange
60 point
Dato : 19-04-05 19:18

Jeg har ofte diskutioner med alskens haveredskaber (Læs: Spader) om hvorvidt penge er årsagen til alt ondt i denne verden.
I mine øjne er penge roden til alt godt, og er kun et tilfældigt valgt betalingsmiddel, der i FORKERTE hænder kan misbruges.
Men når jeg har penge mellem hænderne bliver de da kun til positiv energi.

Ja jeg siger bare: Ham der sagde at penge er roden til alt ondt, havde garanteret ikke en krone selv.

De rigeste mennekser på denne jord, giver helt uffattelige beløb til u-landende. Bill Gates f.eks giver flere millioner dollars hvert år til velgørenhed.

Det er jorden samlet der skal tage sig sammen og stoppe de få der misbruger vores planet.

Penge er dejlige. Penge er frihed.

Man kan købe alt for penge inkl. kærlighed. For hvis du køber en pige i udlandet, og hun bliver forelsket i dig, ja så har du købt kærlighed

Any objections?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 19:23

Ikke ret mange "objections"

Kun en:

Man kan købe alt for penge inkl. kærlighed. For hvis du køber en pige i udlandet, og hun bliver forelsket i dig, ja så har du købt kærlighed

Det er en utænkelig situation

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 19-04-05 19:28

Der er jo mange der "køber" en kone fra f.eks thailand eller andre steder, som gifter sig med dig af økonomiske årsager osv.
Men jeg er med på hvad du mener Dova.-)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-04-05 19:46

Penge er i sig selv ikke roden til alt ondt, men det folk er villige til for at få penge er roden til meget ondt.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 70 point
Dato : 19-04-05 19:51

Magt er rod til meget ondt.
Hvis penge giver magt, så kan pengene være roden til det onde.
Men religionsmagtbenyttere er nok og har nok været de værste rødder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 20:15

Penge er som møg - de gør kun gavn, hvis de bliver spredt...!
Det er min livsfilosofi..Og jeg mangler ikke noget, hvis nogen skulle få den tanke *S*

Godkendelse af svar
Fra : vinterhunden

Dato : 22-04-05 22:46

Tak for svaret emesen.