/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Hvilken farve bør en bil have?
Fra : 3773
Vist : 952 gange
500 point
Dato : 19-04-05 08:52

Rød, sort, hvid?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 19-04-05 08:55

Hvid er ingen farve...så derfor bør den være sølv-metalic

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 08:58

Kedeligt!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 09:03

Ikke rød, fordi rød er den farve man kan se bedst på afstand og det er den farve bil, der har en overhyppighed af indblanding i færdselsuheld, den er bare pisseirriterende.
Hvid, er ok bortset fra at den skal vaskes oftere, da skitdet ses meget nemt. Hvid er flot sålænge den er superren.
Sort, er ok , der ses skidt også nemt, men måske knap så meget som på den hvide, men det er måske ligemeget, hvis ejeren er glad for at vaske sin bil, eller bare bedøvende ligeglad. Sort tiltrækker mere sollys, hvilketkan være en plage om sommeren.
Jeg stemmer på blå eller sølv.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 510 point
Dato : 19-04-05 09:05

Dumt spørgsmål ! Du kender jo mit svar.
Ikke bør. Skal !
RUSTRØD som en Alfa !
(Selv om Ferarry har hugget farven)
Den Røde Baronesse
(Løber sur i de profiler)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 09:05

Jeg stemmer på rød! Har haft en rød, har en rød, kæresten har en rød. Røde biler er pæne!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:08

Endelig et spørgsmål der er stillet i den rigtige kategori.
En Alfa ER et levende væsen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 09:20

Rødhætter!! Pas på I ikke bliver spist af den stor sølvgrå ulv!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 09:21

Fedest nu kan jeg genere Arne!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 09:27

Det er overtro, at sorte biler er varmere om sommeren, det testede FDM for år tilbage.
Der målte man temperaturer over en længere periode mellem en hvid og en sort bil af samme mærke, og der var ingen forskel.

Men røde biler falmer hurtigere og bliver grimme, hvis det er det der tænkes på.
Og så er det rigtigt, at røde biler er sværere at se end hvide og sorte.
Det er fordi der er mange der uden at vide det, har problemer med at skelne rødt fra grønt, så en rød bil i vores grønne natur, er for de fleste, sværere at se end andre farver.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-05 09:30

Henry Ford sagde : A car is black.

En bil sort

..alt andet er køretøjer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:36

Dova ! Du spøger med dine karensdage !
Røde biler bliver måske grimme.
Den Røde Baronesse vil altid være smuk i mine øjne.
Selvfølgelig ser man hende ikke.
Hun er jo væk, før du når at fokuserer ordentlig.
Så i DTM for nogle år siden.
Alle kameraerne i de tre 155’ere vendte bagud.
Det var det eneste sted, der var noget at filme.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-04-05 09:44

I og med at du skriver BØR have - så er der jo smag og behag - men det er faktisk bevist at gule køretøjer "ses tydeligere" - gul kan indikere fare !!!!! ;)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:47

Jep !
Og rød signalerer : Hold dig pænt bag den stiblede linje.
Gambrinus
Et godt råd : Lad vær' med at diskuterer med en Alfanatiker:

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 09:48

Gul er en pis-farve!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:51

Øhhhh Hva' er rød så ?
Gambrinus
Jeg bruger Pampers !
Vi alkoholikere har sgu' ikke tid til at gå på toilettet !

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 19-04-05 09:52

Ferrarirød er da rigtig flot !!!

og rent biologisk er der klart overvægt af rødtonede ting i nærheden af motorvejene... om de er ramt eller vrag er jo ikke nemt at vide

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 09:57

OK , jeg bøjer mig i støvet : Ferrari i rød farve ER flot, men det er også den eneste slags bil der er flot i rød.
Mere har jeg ikke at sige lige nu.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 10:00

3773 / Molo
Jeg har endnu ikke fundet ud af at uploade et billede af Den Røde Baronesse.
HJÆLP !
Det kunne ende denne diskution.
Gambrinus

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 10:33

guld

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 10:33

æggeskalsfarvet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 10:35

Nu har jeg jo set den Gambrinus - det er det vigtigste.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 10:36

...og medgivet - der er kun een farve der er rigtig til sådan en Alfa!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-05 10:42

En bil bør være rød.
Hvad laver en Alfa her i dette spørgsmål.
En Alfa skal ikke males, men smøres ind i Corostabil.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 10:44

Det var ikke pænt sagt Eyvind!

Gambrinus bil er altså flot!

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 10:45

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 10:46

Yes, så røg du igen på 1. pladsen i biologi-spørgsmål! Gad vide om nogen nu får ondt?!?!?!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 10:48

avvvvvv, jeg har aldrig fået noget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 11:05

Gambrinus så er du igen i den gule trøje.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-04-05 11:10

Jeg købte en Suzuki Wagon R+ i 2000 i sølvfarve. Nu er den selv ved at skifte farve til RØD, nærmere betegnet
RUSTRØD, man kan vel egentlig kanlde den for en bedemandsbil nu - den er blevet til en RUSTVOGN!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-05 11:16

Hvis man venter længe nok bliver ALLE biler rustrøde, som i det accepterede svar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 11:21

Gambrinus
Min Mercedes var også rød, men jeg har aldrig været så tæt på at blive kørt på, og så mange gange, som i den røde bil.
Den jeg har nu er hvid.

Men sort er absolut pænest.

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 11:32

Ja, Ja, Dova
Godt vi har hver vore meninger, ellers ville det blive
lidt ensformigt på det danske vejnet.
Men som jeg sagde før : Diskuter ikke med en Alfanatiker.
Han vil forsvare sig til sidste (Røde) bloddråbe.
Her i byen køre der en LYSEBLÅ Alfa 156 rundt
Meeen den har jo heller ikke en boxermotor. Så det er jo ikke en rigtig Alfa.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 11:41

Sort er asfaltfarve - har ejet en koksfarvet italiener engang - fed bil!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-05 11:44

Alfa ? Er der en bil der hedder sådan ? Jeg har altid troet alpha var det første bogstav i det græske alfabet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 11:57

Alfa er da margarine

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 12:28

Er det for sent nu, at blive biologistfrontkæmper.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 12:31

Ok en Alfa er ikke rusten...........................det er den rustne der er en Alfa.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 12:33

Dagens visdomsord:

Pust aldrig Caramba på en Alfa!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 13:24

Misundelse er en grim ting.
Gambrinus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 16:03

Nysgerrig som jeg jo er! Værsgo 3773, 50 påænger lige ned i foret
Og så for sån' en gang snot *G*...En bil skal være sort...basta!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 16:19

Fis med dig! Hvorfor lyder du nu pludselig ligesom er bekendt fra midten af hovedlandet? Er poængerne pludselig begyndt at betyde noget?`Jeg synes da det er alletiders lille tråd vi har fået banket ned her. Desuden kan jeg jo læse rundt på kandu, at en vis herre, er lige ved at bide skrivebordet over, fordi han nu igen er røget på andenpladsen efter Gambrinus i biologi, og det endda på trods af, han er den klogeste af os alle sammen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 16:44

Ha, den klogeste her på sitet røg på en tredjeplads - det må dæleme gøre ondt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 16:52

...og Creamy, det er kun Trans Am'er der skal være sorte, og måske Mercedes'er. Har man en sort BMW tror folk bare man er 2G'er eller rocker. Iøvrigt fordrer en 2G BMW både ali-fælge + absurt basstærkt stereoanlæg + chauffør-klunker til bakspejlet og alt den slags nødvendigheder.

Små hurtige kareter skal være røde, det har Gambrinus og jeg bestemt. Desforuden er de normalt hunkøn (dyre af helvede til, sværere og sværere at pudse op, fordrukne, egensindige, nøkker og bøvl der tiltager slemt med alderen, skal med jævne mellemrum på lift for at blive efterset, kører bedst når man lige har foræret hende nogle nye sutter, men alligevel noget vi bruger en masse tid på. Desuden kigger vi misundeligt på naboens nye, men vil alligevel ikke bytte, for vores egen er bedst!).

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 17:03

Må jeg lige være her?! "Den der" fra midten af hovedlandet skal du ikke slå mig i hartkorn med....capice!

"Den ders" liv er jo den rene dans på neuroser

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 17:17

Hov hov då dær' Læs lige dit eget indlæg, det så ud som om det gjorde ondt at bøffe en halvtredser (som i sidste ende ryger i lommen på Gambrinus - og desuden ikke er en pind værd (pust))! Iøvrigt er denne skod-tråd en fin tråd, så du skal dæleme ikke kalde det en skodtråd.

Iøvrigt tror jeg(ved jeg), du er meget sødere end skolemesteren derude fra heden! Mæææææn, det ka' jo snyde! Men er "lektor Blomme" halv så dum at høre på, som han er at læse, tror jeg ikke han går på værtshus. Gør han det, får han hver aften så mange tæ'sk, at det kan være forklaringen, på hans usympatiske optræden, simpelthen fordi han har slået hovedet!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 17:23

Eller fået en hjerneblødning, da han sidst klippede sig selv *L*

CU - og bare rolig! din tråd er okay har jo en kørende der ligner...sååå deeet*G*

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 17:37

Jow jow, roger over Creamy.......

(øhm, den er jeg da sæ'l med i, ikk'?)

Hvorfor giver Toupie nu to'sken ros og alt muligt for han "fremragende" tips????!?!?!?!?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 19:17

Jo, du er med i min tråd 3773 - vil du have påænger?! ..Du må gerne
Jamen hende Toupie *hehe* aner det ikke, men tror dog, at det er ligeså meget for at skabe røre i andedammen, som så meget andet..Hun vælger blot at gøre det anderledes.

Hende og Tedd agerer ofte ens - og han gjorde jo lidt det samme igår

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 19:20

Believe it or not - Toupie mener at AJ har humor
Glæder mig til en ignorerfunktion. Så kan Toupie få ham for sig selv *L*

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-04-05 19:06

Jamen tak da Creamygirl

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-04-05 17:32

Ingen årsag Toupie! ..Jeg glæder mig for vildt til du overtager "oraklet"

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-04-05 18:28

Creamygirl, overtager?! ...fra hvem?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-04-05 23:50

Overtager fra alle de kandu brugere der er trætte af "oraklet"...Og bild nu bare dig selv ind, at det bare er MIG, der er det...

Det er fint med mig Toupie, men jeg ved bedre - og tør påstå, at der er andre end mig, der ikke bare er trætte at Aj, men glæder os til at blive fri for hans bedrevidende indblanden i alt hvad der rører sig herinde....Sig endelig til til, hvis der er andet du er i tvivl om!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-04-05 23:53

Du tror ikke, at du er lidt fortørnet fordi du er nævnt i en tråd uden at have deltaget?!

Beklager, men du er sq oplagt til at "sladre" lidt om.....Du minder lidt om typen, der desperat ønsker sig en himmelseng med spejl i loftet...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-04-05 00:12

Jeg ved ikke rigtigt hvem det er der bilder sig hvad ind her......jeg er hverken arnefan eller fortørnet over, at jeg bliver nævnt i en tråd jeg ikke deltager i - det er jo ikke første gang ....og sikkert heller ikke sidste, jeg er jo oplagt til at sladre lidt om, som du skriver ....jeg gør bare opmærksom på (på min måde), at jeg har læst det og andet er der såmænd ikke i dét

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-04-05 01:07

Fint, så er det en smal sag, at jeg nu fjerner et flueben...går jeg ud fra

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-04-05 01:12

Og jeg er da lidt ked af, at 3773 'tjente' 50 point for din indblanding i hans tråd...Dine store udgifter til diverse tråde må jo trods alt have givet lidt lavvande i kassen..