/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP - PSC 1110 all-in-one
Fra : Wofler
Vist : 3432 gange
100 point
Dato : 18-04-05 18:56

Hej

Jeg har en HP printer/scanner model nr. PSC 1110

Den fungere ganske upåklageligt.
Men jeg er ret utilfreds med at softwaren der sal bruges for at jeg både kan printe og scanne med den fylder knap 2 Gb på c-drevet (Ja jeg skrev gigabyte).
Der følger jo lidt billede albumsoftware med. Men det bruger jeg ikke. Men kan heller ikke slette det uden at slette scannerdriveren. (tror jeg ikke)

Synes ikke umiddelbart at jeg kan finde driver og scanner software på HP's hjemmeside.
Uden at alt det andet "fis" følger med.

Og det kan da ikek passe at driver og scanner software skal fylde SÅ meget.

Der må være andre end mig der har købt den printer.
Og undret sig over det enorme diskofrbrug den har.... Hvad har I gjort ved det..?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-05 19:00

Jo du kan vælge det fra på din cd med driver.
Brug stifinder. Jeg har prøvet med godt resultat.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-04-05 19:25

Der er noget helt galt !
Ja, det er en stor driver/program. Meeeen.....
Driveren til min PSC 2210 (rw2_021_w02_dan.exe)
hentet fra HP's hjemmeside fylder 160.185 kB.
Installeret fylder mappen C:\Programmer\Hewlett-Packard 205 MB.
Hvor kommer de 2 GB fra ?
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 110 point
Dato : 18-04-05 19:32

Her :
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?dlc=en&lc=en&sw_lang=6&product=90787&lang=en&cc=dk&os=228
HP Full Solution Software Driver (Windows XP) 156.43 MB
Gambrinus

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 18-04-05 22:20

Har selv en psc 2110, og følgende har jeg gjort flere gange:

Afinstaller det hele
Genstart
Set usb kablet i og tænd for printeren.
Nu kommer windows op med søger-efter driver. Du vælger at du selv har driver, og henviser til dit CD-rom drev.Du lukker HP´s installation ned, hvis den går i gang.
Du har nu driveren installeret uden alle "tillægsprogrammerne"

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 03:36

Jeg har installeret driveren mange gange (Laver konstant om på mine pc'er)
Hver gang har jeg installeret rup og stub.
De 2 GB kan jeg ikke se nogen steder.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 19-04-05 16:30

Det er hvis jeg kigger i "tilføj/fjern programmer"
Der kan jeg se at "HP Photo and imagine 2.0" fylder 1.966,00 MB
Men mappen "Hewlet-Packard" i "programmer" på c-drevet fylder kun 330 MB (Ved ikke om der ligger noget andre steder)

Jeg kan godt bruge printeren ved blot at installere driveren til den.
Men jeg kan ikke få scanneren til at fungere sammen med Photoshop uden at installere hele software pakken.

Det kan da godt være at det simpelt hen er tid til en omgang "format c:" for bare at få ryddet ordentligt op i alting.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 19-04-05 17:05

Har kigget i min mappe under tilføj fjern programmer. Her fylder den 947 MB.
På C drevet fylder den det samme som din.

Ingen tvivl om at bl.andet HP photogalleri, "gemmer"-en ekstra kopi af hvad der ligger rundt omkring på computeren. Måske også "galleriudskrivning".

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 17:51

Ja det er sørme rigtigt.
I "tilføj/fjern programmer" står der :
HP Photo and imagine 2.0 - hp psc 2200 series størrelse 1.566,00 MB
Der er noget galt, for det fylder den altså ikke.
Det må være "tilføj/fjern programmer" der ikke kan tælle.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 19-04-05 19:10

Gambrinus:
Nej, den tæller skal rigtig. I det øjeblik programmet bliver afinstalleret, vil de kopier den har lagt ind i programmet, også blive slettet.

Hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : Wofler

Dato : 12-05-05 21:30

Tak for svaret Gambrinus.