/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Internettet.
Fra : Mosebaek
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 06-04-05 22:31

Hej igen.
Jeg har et lille,men irriterende problem med vores bredbånd.Hvis jeg sidder og læser en noget omfangsrig side,og der måske går en 5 - 7 minutter,inden jeg bruger nettet igen (ny side) kommer der et skilt:"Der er i øjeblikket ingen forbindelse til internettet".Så kan jeg trykke på knappen "prøv igen",og så kører vi igen uden problemer.Men jeg vil godt selv bestemme når forbindelsen skal afbrydes (om den skal).Er det en fejl,eller et spørgsmål om indstilling et eller andet sted.Det drejer sig om: Windows XP,internet Explorer,TDC.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-04-05 22:57

Sansynligvis en indstillingsfejl. Har du tidligere haft den indstillet til et almindeligt modem?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-04-05 23:14

Nej,det har jeg ikke.Jeg tænkte om det kan være routeren,der er skyld i det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-04-05 23:25

Prøv at gå ind i routermenuen, og stille tiden for fornyelse af den lokale IP adresse til ex. 1 time.

Har du iøvrigt opdateret din firmware, måske kan det spille ind!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 23:29

hmmm - det behøver ikke at være en fejl der er alvorlig - jeg har oplevet det over en periode hvor min dovenskab tog overhånd - efter ganske almindelig vedligeholdelse gik det væk og har ikke set det siden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-04-05 23:40

Det kan også forkomme at en spyware tillader sig at stjæle forbindelsen, eller blot drille med at lukke den.

Det behøver det dog ikke at være men et køretur med spyboot en gang imellem vil ikke skade!
Find den på www.arlet.dk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-04-05 00:19

Med på en lytter.
Har samme problem af og til. (Stofanet)
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 50 point
Dato : 07-04-05 00:28

forslag prøv at køre guiden internet forbindelse igen

gå op i funktioner
ned på internet indstillinger
ind på fanebladet forbindelse
tryk på knappen indstil

og følg guiden

ved ikke om det hjælper men det skader ikke
det tager ikke engang 1 minut at køre guiden

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-04-05 08:12

Tak for svaret poul_from.Det vil jeg prøve.Undskyld,det har trukket ud med min tilbagemelding.
VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : fasterbirgitp

Dato : 09-04-05 01:47

ja dette kan godt være et problem