/ Forside/ Interesser / Videnskab / Filosofi / Spørgsmål
10  ans 370
Verden er af lave????
Fra : alimak
Vist : 11980 gange
100 point
Dato : 27-03-05 14:37

Det er en der har skrevet til mig: Verden er af lave. Da jeg er nordmand så ved jeg ikke alt, så er der nogen der kan sige hvad dette betyder.
alimak

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 27-03-05 14:47

Alt er skredet ud af siner normale lejer...
mvhBvh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-03-05 14:49

Den er i vinkel, modsat.

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 27-03-05 14:53

Hej alimak,

Jeg har søgt lidt rundt på nettet og fundet to vurderinger af hvad ordsproget: "verden er af lave" betyder:

- At alle er ligeglade og ligeglade med hinanden og at

- Alt muligt forfærdeligt altid truer omkring os

/håber det kan bruges?

/sprit

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-05 14:53

I følge ahot.dk er dette tydelige tegn på, at verden er af lave:

Den bedste rapper er hvid
Den bedste golfspiller er sort
Den højeste spiller i NBA er kineser
Schweiz har vundet Americas Cup
Frankrig anklager USA for at være arrogante
Tyskland vil ikke i krig
De 3 mest magtfulde mænd i USA hedder 'Bush', 'Dick', og 'Colon.'

Vaxen

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-03-05 15:18

Hej Alimak

På den gamle røde Tuborg stod der: "Fra før verden gik af lave", og betyder, at med pilsnerens introduktion forsvandt den gamle brygkunst, hvilket var holdningen hvis man var en "ægte" brygger.

Så "Verden er af lave" betyder noget i retning af at "verden er i [moralsk] forfald.

Fortsat god Påske.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 27-03-05 15:27

Tak for svaret vaxen. Jeg forstod det ikke før du kom med dit svar.Tak til jer alle.
alimak

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-03-05 16:09

Det var bestemt så lidt

Vaxen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-05 19:22

Hvis de svar i kommer med er det bedste bud - så er verden da ved være af lave.