/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD region
Fra : Hinke
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 10-09-02 21:52

Hej med jer. Jeg vil gerne se film, mange film, derfor købte jeg lige før sommerferien en rimelig stor computer, med DVD og grafik kort med TVout. osv.
Nu er mit spørgsmål hvordan kommer jeg af med de f......... regions koder.
Jeg kører med:
-Win XP pro.
-Win DVD4 filversion 4.0.5.20
-LG DVD ROM DRD8160B
Håber det er oplysninger nok, jeg har tre skift tilbage, men jeg ville da gerne have flere...
Med venlig hilsen Hinke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 20:46

du skal bare installere nyt firmware
"Hinke" <Hinke.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iXrf9.65098$ww6.4756831@news010.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne se film, mange film, derfor købte jeg lige
> før sommerferien en rimelig stor computer, med DVD og grafik kort med
> TVout. osv.
> Nu er mit spørgsmål hvordan kommer jeg af med de f......... regions
> koder.
> Jeg kører med:
> -Win XP pro.
> -Win DVD4 filversion 4.0.5.20
> -LG DVD ROM DRD8160B
> Håber det er oplysninger nok, jeg har tre skift tilbage, men jeg ville
> da gerne have flere...
> Med venlig hilsen Hinke
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 10-09-02 21:25

> Hej med jer. Jeg vil gerne se film, mange film, derfor købte jeg lige
> før sommerferien en rimelig stor computer, med DVD og grafik kort med
> TVout. osv.
> Nu er mit spørgsmål hvordan kommer jeg af med de f......... regions
> koder.
> Jeg kører med:
> -Win XP pro.
> -Win DVD4 filversion 4.0.5.20
> -LG DVD ROM DRD8160B
> Håber det er oplysninger nok, jeg har tre skift tilbage, men jeg ville
> da gerne have flere...
> Med venlig hilsen Hinke

Hej Hinke.

Du kan DL et program til at resette dit DVD drev her:

http://digilander.libero.it/firmware2/rpcman.htm

Om det virker eller om der kan opstå komplikationer ved jeg ikke. Prøv evt.
at søge på google efter andre muligheder. Du skal bare søge på "LG DVD ROM
DRD8160B" uden "" selvfølgelig ; )

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 23:07

(: MarlboroMan :) wrote:

Snip

> Du kan DL et program til at resette dit DVD drev her:
>
> http://digilander.libero.it/firmware2/rpcman.htm
>
> Om det virker eller om der kan opstå komplikationer ved jeg ikke.
> Prøv evt. at søge på google efter andre muligheder. Du skal bare
> søge på "LG DVD ROM DRD8160B" uden "" selvfølgelig ; )

To thumbs up til rpcman herfra. Har selv et LG baseret Scumpaq 8080B DVD
drev, og rpcman virker fint både under Win2000 og 98SE. Den nulstiller
det antal gange du kan resette din firmware, hver gang du rebooter, man
skal bare putte den i "start" mappen.

-Sune

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-09-02 00:52

Hej Hinke,

der findes et program der ka' rippe en DVD ligemeget hvilken regionskode den er... også selvom DVD afspilleren er fastkodet til en region... så mon ikke en "Regions fri"-afspiller ku' gøre jobbet... jeg har læst et eller andet sted, at der sku' være lavet et DVD regions decrypterings filter til en player...

men om det bare er en fjer der er blevet til fem høns ved jeg ikke... men så vidt jeg har forstået på det, sku' den gøre det muligt fra selve afspillerens side at afspille en hvilken som helst DVD ligegyldig hvilken region DVD'en eller DVD-drevet har... men desværre ka' jeg ikke huske hvor det er jeg har læst det, og om der er hold i det... men det vil jeg da prøve at finde ud af...

men der er lidt forskellige programmer med mere her... -->
http://www.dvdvideo.co.nz/dvd_downloads.htm

evt. ka' du bl.a. bruge dvd-genie, hvor du ka' læse lidt mere i FAQ'en til den her... -->
http://faq.inmatrix.com/
samt originalsiden hvor den ka' downloades... hvis den ikke vil fra det andet link af... -->
http://www.inmatrix.com/files/dvdgenie_download.shtml

men om den også vil virke med dit DVD-drev ved jeg ikke... jeg har ikke selv afprøvet den endnu... så jeg ved ikke helt hvordan den funker... og jeg har ikke andet end Regions 2 DVD'er endnu så jeg ka' ikke engang afprøve om den ka' gøre nogenlunde det samme som det filter sku' gøre... eller om DVDgenie går ned og arbejder i DVD-drevet... men den har forskellige funktioner mht. til forskellige DVD-afspillere... så du ka' da prøve at kigge på den, samt læse FAQ'en igennem...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Hinke

Dato : 11-09-02 17:02

Tak for svaret \(: MarlboroMan :\).

Kanon nu kan jeg se alle de film jeg vil. HA HA så blev de snydt igen, de kapitalists...
Det var et godt link, der var alt hvad jeg skulle bruge, så det er jo bare herligt.

Jeg stiller jo nok et spørgsmål senere, så vi ses...
MHV Hinke

Kommentar
Fra : Hinke

Dato : 11-09-02 17:04

ok MVH!!!

Kommentar
Fra : kajjan

Dato : 10-09-04 23:11

hej hvor finder jeg windvd eller andet så jeg kan se DVD på mn computer