/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mp3-afspiller samt højtalere
Fra : hidane
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 01-03-05 13:53

En kombination af et par pc-højtalere og en mp3-afspiller må vel - afhængig af disses kvalitet - kunne erstatte en ghettoblaster?

Jeg forestiller mig et sæt Logitech højtalere (med subwoofer?), og så en billig afspiller - har behov for plads til musik fra ca. 10-15 cd'ere - kan det spille højt nok?

Tak for et par input...

Accepteret svar
Fra : perchris

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-05 15:11

Hvad med sådan en discman der kan klare MP3 format? den kan fås til ca. 300kr.
Der kan ligge 10 eller flere CDer i MP3 format på hver CD.
Skal du også have radio er det en god ting med sådan en Lille
MP3 spiller de lige har haft i Aldi. 1GB nok til 150 numre, små 800kr.
Den er rigtig god og har indbygget USBstik så man slipper for ledninger.
Man kan også få en SONY D-NF400 DISCMAN-MP3 MED RADIO til 1395kr.
Et sæt Logitech højtalere med subwoofer spiller højt nok til de fleste formål.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-05 19:50

Din MP3 afspiller må formodes at have en udgang til øreprop.
Hvis dit højttalersæt er med indbygget forstærker, skulle det sagtens kunne lade sig gøre, at bruge dem til at spille over. Uden den indbyggede forstærker går den ikke, da udgangssignaler ikke er særligt stort til et par ørepropper.
Måske kan der være tale om et tilpasningsproblem. Men hvis du kan styre styrken på MP3 afspilleren, så start midt i området, og så regulere på højttalerne.
Hvis lyden virker overstyret, må du have lavet en tilpasning af impedansen.

Godkendelse af svar
Fra : hidane

Dato : 07-06-05 01:28

Tak for svaret perchris.