/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tv kort
Fra : marcussen1
Vist : 288 gange
100 point
Dato : 25-02-05 16:23

Jeg har købt et tV-kort TYPHOON PCI CAPTURE og har indtalleret softwaren samt tilsluttet tv.kortet til min kabelnetforbindelse, men kan ikke få noget tv billed frem på skærmen. Jeg kører med WIN XP. Hvad mangler jeg at foretage mig?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 16:30

scanne for tvkanaler?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-02-05 16:39

scanne for tvkanaler... hvad vil det sige og hvorledes gør jeg det?
Niels

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 16:43

Du skal jo lige gemme dit kanalmønster i softwareprogrammet til tvkortet! Normalt er der en autoscan funktion så det selv lægger kanalerne ind!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 16:44

endvidere skal det sættes til Danmark og pal! Du må kunne finde det under funktioner i programmet!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-02-05 16:48

I den æske kortet lå ved købet var der ikke andet kortet inst-cd'en plu et par ledninger, ingen vedledning af nogen art, og jeg er på helt bar bund.
Niels

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 16:55

Måske er det bare driveren til kortet der er lagt ind så? Normalt følger der jo software med så man rent faktisk kan se tv på sin skærm!! Prøv at se om der ikke ligger mere på inst-cd'en?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 16:55

Står der et link til en hjemmeside på æsken eller CD'en?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-02-05 17:11

Det eneste er www.anubisline.com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 17:29

http://www.anubisline.com/english/eindex.htm

Der må stå et 5 cifret nummer på boxen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 17:30

Øh! Æsken på dansk

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-02-05 17:35

Det eneste nr. jeg finde på æsken er ART NO. 50673 og al tekst er på eng., fransk, tysk og spansk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 17:49

Det nummer kan du skrive ind i search feltet under drivers på hjemmesiden, men tror nu du har det hele på din installationsd cd! Ellers skal du downloade TYPHOON PCI TV CAPTURE CARD 3RD PARTY APPLICATIONS FOR WINDOWS 98 SE / ME / 2000 / XP her

http://www.anubisline.com/english/art_driversC.asp?id=50673

Hvis du isætter din installations cd burde den osse indeholde programmet WinDvr3 . det skal du installere for at bruge kortet!!

Har winxp sagt at den har fundet nyt hardware og installeret dette?? Ellers er driveren til tvkortet ikke instaleret!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-02-05 20:54

Når jeg har installeret fra CD'en, står der nede i højre hjørne, at den ny hardware (tv-kortet) er fundet og er klar til brug, og på "Tilføj eller fjern programmer" er Inter Video WIN DVR 3 angivet. Jeg har også forsøgt at downloade manuel fra Anubis hjemmeside. Det lykkedes ikke. Så jeg kan igen ikke komme videre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 20:58

Prøv at gå ind under start >alle programmer og find WinDVR3 og start det så! Det må være det program der skal vise TV på din computer!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-02-05 21:12

På skærmen kommer der så et billede op med WIN DRV, ligesom en tv-skærm, med et ur der går korrekt, knapper med:afspil, pause osv, og tvskærmen er fuld af sne som en rigtig tvskærm, der mangler billedet.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-02-05 21:40

Jeg bliver desværre nødt til at stoppe indtil videre og vende tilbage senere

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-05 21:57

Her er en manual til win dvr til at begynde med!
http://www.snazio.com/links/..%5Cdownloads%5CWinDVR3-UserGuide.pdf

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 21:58

Ser ud som om du skal ind under setup > channel > autoscan!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 26-02-05 11:37

Nu har jeg printet manuelen, den er på ca 100 sider og på engelsk. Jeg må prøve om jeg kan finde ud af det, men Du skal have rigtig mange tak for Din indsats. Det her er ikke noget for een med meget lidt indsigt.
Mvh
Niels

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 26-02-05 11:40

Tak for svaret tedd.
Se mit sidste indlæg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-02-05 11:48

Ok! Men bare spørg igen hvis der er yderlige problemer med kortet