/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Hvad står HA for??
Fra : rwo
Vist : 7863 gange
50 point
Dato : 23-02-05 21:50

Hej!

Uddannelserne, der starter med HA, og derefter dat., jur. og mat. Hvad står HA for??

rwo

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-02-05 21:51

Handelshøjskolernes Afgangseksamen

Mvh Niels

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-02-05 21:52

spørger du om forkortelsen? og ikke uddannelse på handelshøjskoler

Accepteret svar
Fra : memuel

Modtaget 60 point
Dato : 23-02-05 21:53

Hells Angels..

Memuel

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 23-02-05 21:57

Har fundet ud af det!!! Men ellers tak.

Handelsvidenskabelig Afgangseksamen

rwo

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 23-02-05 21:58

spild af point når du selv finder ud af det så hurtigt!!!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-02-05 21:58

Du er 6 minnuter for langsom..
Mvh Niels

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 23-02-05 21:59

ja, men jeg skulle også finde det rigtig hurtigt Så det var det værd!!!

Tak

rwo

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 23-02-05 22:00

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 23-02-05 22:00

Tak for svaret memuel.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 23-02-05 22:03

Det må jeg sige... Det havde jeg ikke regnet med..

Men du er velkommen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-05 22:39

HD = hells drenge - eller ??????????

sorry kunne ikke dy mig !

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-02-05 10:57

Jeg går udfra du et eller andet sted ønsker et regulært svar på dit spørgsmål.

Titlen er dækkende for civiløkonomuddannelsen kaldet "Den almene erhvervsøkonomiske eksamen" heraf HA. En 3-årig uddannelse som kan videre udbygges med 2 år til cand.merc.

Dat., jur. mv. er variationer over samme uddannelse, hvor man vælger at lægge vægten på de respektive områder.

Uddannelse er en handelshøjskole eller universitetsuddannelse afsluttet med en bachelorgrad BSc.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-02-05 11:01

Jeg havde ikke set dit eget bud på hvad det stod for. Det er ikke korrekt.

Kommentar
Fra : Heidilykke

Dato : 04-05-05 13:55

qfha> dit svar dækker ikke over, hvad HA bogstaverne står for. Jeg læser selv erhvervsjura, så jeg ved godt hvad uddannelsen indebærer, men hvorfor de to bogstaver???