/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Til Manse9933
Fra : onkelkeld
Vist : 379 gange
200 point
Dato : 17-02-05 17:56

Du svarer på mange spørgsmål, og læser dem med stor fornøglse, men går kold hver gang du henviser til sider på et fremmet sprog, synes det er dejligt du har så stor en viden, men jeg og sikkert mange andre ville ønske at siderne også fantes på Dansk, da vi ikke forstå alt det tekninske på Engelsk, ville gerne om du kunne henvise til tekster på dansk, eller i dine svar oversætter så meget at vi , der som jeg er ordblind, og har svært ved Engelsk også kan være med.
Dette var ikke en kretik, men en forspørgelse,og det har nu taget mig 1 time at skrive dette , så jeg håber det er uden fejl.
hilsen onkelkeld
Point bliver kun givet til Manse9933, hvis jeg kan bruget svaret til noget....SS

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-05 18:07

herligt der endelig er en der tør komme frem og sige noget - der er mange der ikke kan forstå det engelske it-sprog

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-02-05 18:11

Godt gået Onkelkeld!!

Vaxen

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 17-02-05 18:24

Jeg er selv ordblind og staver som en brækket arm, men har overhovedt ikke problemer med at læse hverken dansk/engelsk/tysk/svensk/norsk mærkligt nok.
Det er ofte svært at finde svar/informationer på diverse spørsmål som man løber ind i på dansk,de fleste info er som reglen på engels og findes slet ikke på dansk.
Kender jeg en side på dansk som har relevans til et spørsmål så henviser jeg selvføgeligt
til denne,det kan jo godt være at sider som jeg har henvist på engelsk findes på dansk men
så kender jeg dem ikke og må så i sagens natur så henvise til sider jeg kender noget til.
Jeg vil heller ikke have nogle problemer med at gøre nogle info/svar fra engelsk sproget sider forstålige på dansk vis folk gør opmærksom på at de ikke forstår engelsk eller er ordblinde.
Men nogle gange kan de informationer være for kompliseret at oversætte til dansk så det er
forståligt pluds at det kan være meget tids krævende og masser af tid har jeg ingen af
Jeg har selv gang i så mange projekter at 24 timer ikke er nok,og så ikke at forglemme mit
job oven i det hele,det tager i øvrigt for meget tid men skal desværre gøres

Manse933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-02-05 18:28

Rigtige mænd redigere ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-05 18:52

manse933 du lever godt op til din profil

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-02-05 18:58

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-02-05 19:05

3.desværre ikke miritdk,jeg har fundet ud af man ikke skal være for morsom herinde,FOR SÅ ER MAN IKKE seriøs og så kommer (ingen nævnt iiiingen glemt) efter en,så mine morsom hedder gemmer jeg til
aften

Manse9933(((((pliiiiingeee))))

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 17-02-05 19:14

Jeg elsker 'Kandu', når der er indlæg som dem onkelkeld og manse9933 skriver
på denne tråd, og det kommenteres af bl. a. mirit og vaxen
Vi har vel alle større eller mindre besvær med at læse de tekniske vejledninger på engelsk. (det er sgi' da ikke så lige til)
Men så er der jo 'Kandu' hvor man kan spørge, og hvor man for det meste får gode kloge råd i en venlig tone.
Bare kør på samme friske måde, så går det altsammen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-05 19:15

manse9933 jeg refererede til "Glem aldrig at være glad"
hvad andre så end mener og vil og kan eller ikke - er det egentlig ikke temmelig ligegyldigt ?????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-02-05 19:34

Glem aldrig at være glad<det glemmer jeg en gang i mellem når kommer og jeg ikke kan lade være med at (((sparke))) igen.

er det egentlig ikke temmelig ligegyldigt <jo, efter hånden jeg er begyndt at ignorere
moralens vogtere,svært, men det kan lade sig gøre vis man hurtigt smider sko og sokker
og kilder sig selv under fødderne,vildt og brutalt

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-02-05 19:37

så er man igen,men så skal man skynde sig ud at vaske hænder og rense negle pueeeee ha,fuj.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-05 19:46

har du hørt om at bruge en fjer i stedet for negle osv
Keep up the good spirit

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 17-02-05 19:54

Hei onkelkeld,hvis du ikke forstår disse Engelske sider skal du bare hive dem inn her på Kandu,så kommer der en flink Kanduer og oversetter dem for deg,enkelt og greit jo,er hvad Kandu er til for eller??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-02-05 19:55

Hold da helt op,hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det,sikken meget tid og hånd sæbe jeg har kundet spare igennem tiderne,man lære heldigvis noget hver dag,tak for det miritdk,det er skrevet på indkøbs listen,ellers må jeg ud på lars tyndskids mark og hive et par høns i r.v'n
.
Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-05 20:01

tror jeg hønsene bliver glade for Manse9933

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-02-05 20:20

Pikant er at kilde hende med en fjer.
Perverst er at bruge hele hønen.
Gambrinus
Keep up the good shit !

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-02-05 20:21

Undskyld.
Hold på det gode lo..
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-05 20:23

Gambrinus for hulen - du kunne bare ikke lade være hvad ???

Botset fra det så ville jeg da også ønske at flere kunne finde ud af at enten finde danske henvisninger eller oversætte

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 17-02-05 21:03

Hørt mirit!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-02-05 21:26

Jep !
Og ikke bruge forkortelser, der kan misforstås, for at spille smart eller af ren dovenskab.
I mit fag findes der et væld af forkortelser, som jeg da ikke bruger til andre, uden for mit fag. Man skal lige ha' i tankerne hvilken målgruppe det er, man prøver at nå.
Jeg ved for eksempel en del om CS (Chipselect)
og ikke en dyt om CS (Counterstrike, tror jeg nok).
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 18-02-05 08:17

Tak for svaret Manse9933.