/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
trådløs forbindelse til anden pc
Fra : peteralf
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 17-02-05 09:30

jeg har 2 stk pc som er forbundet til een skærm
jeg bruger 2 mus og eet tastatur.
jeg kunne godt tænke mig at gøre alt udstyret trådløs
Kan det lade sig gøre og hvad skal jeg investere i??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-05 01:14

Du kan sætte begge PC'er til en KVM switch, så kan du bruge begge maskiner fra et enkelt sæt tastetur, mus, skærm og i nogle modeller også højttalere.
Hvis mus og tastetur skal være trådløst, så sætter du bare den trådløse modtager i KVM switchen. Men sådant trådløst udstyr kræver at du hele tiden har et sæt batterier klar, for de kan godt bruge en del saft!

Jeg købte selv en KVM switch hos Zitech med kabler for knapt 300 kr. - Den er en to ports, men findes også med fire porte. http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=35831 295,00 kr - så se på den engang.

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 20-02-05 10:07

hej severino
jeg har sådan ee KVM-switch med 2 porte og det virker også men, når du vil til at bruge trådlød optisk mus som tilsluttes USB, kan det vist ikke lade sig gøre.
Så her er det vist nødvendigt at have 2 stk trådløse optiske mus......eller???
Men overordnet mener jeg at det er alt det øvrige udstyr, printer,højtalere,ekstern hardisk m.m. som jeg godt kunne tænke mig at få trådløst!
Kan det mon lade sig gøre???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-05 16:07

KVM switche findes i flere variationer, også med USB, så det er nok sådan en du skal have fat i.

Jeg ved godt man kan købe sig fattig i PC udstyr, men fornøjelsen ved at tjene penge, er at man selv kan få lov til at bruge dem igen, på det man ønsker.

Jeg kan godt se fordelen med at bruge trådløs forbindelse, men hvis begge maskiner er bundet sammen med KVM'en med kabler, hvad betyder så et kabel mere mellem de to maskiner, for afstanden må jo være begrænset af kabellængderne på din KVM.
Køre du direkte eller køre du over en router eller switch?

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 20-02-05 17:21

hej igen severino
som det er i øjeblikket, kører jeg med en direkte forbindelse mellem de 2 pc-er
men jeg har lige investeret i en router fra tdc og det var her at jeg mente at man måske??? kunne køre det øvrige udstyr:printer,skærm o.a. fra.
Og i så fald, hvad udstyr skal jeg kikke efter?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-05 20:02

Du skal nok ikke forvente at kunne køre skærmen over netværk, jeg har endnu ikke set et netværksskærmkort til dette formål.

Men du kan tilslutte din printer til netværket. Nogle printertyper har en netværkstilslutning, medens andre kræver en netværksserver, som både findes til LPT og USB - samt fra 1 til tre porte. Den findes også i en udgave med både LPT og USB.
Så findes der routere hvor der er en netværks printerport, som oftest er en USB, lige som du kan få en trådløs printerserver, så printeren ikke behøver at stå lige i nærheden.
www.microlan.dk og www.zitech.dk kan du bl.a. søge oplysninger om sådant udstyr, men findes også mange andre steder.
Naturligvis er der ikke noget der er umuligt, men det er lige det at finde det tilbehør der skal til, for at få det til at fungere.

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 21-02-05 12:21

Tak for svaret severino.