/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Indstilling af Bios
Fra : marcussen1
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 14-02-05 17:04

Jeg mener at have hørt, at man på en eller anden måde kan stille Bios tilbage til de oprindelige indstillinger fra leverandøren. Er der nogen, der har svaret på det?
Mvh
Niels

P.S. Bundkortet er et ASRock P4S61

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-05 17:07

Hvis du ikke har flash opgraderet kan du tage batteriet ud af bundkortet nogle minutter eller lave en cmos reset efter manualens anvisninger.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-05 17:11

For at komme ind i BIOS skal du trykke Delete under opstart.
Her kan du vælge Default Settings eller Optimised Settings.
Det kan være at det hedder noget andet, men noget lignende.
Hvilke problemer har du ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-02-05 17:11

BjarneD.......
er du rar at fortælle mig, hvordan jeg evt opgraderer flash,eller hvordan jeg laver en cmos reset (jeg har ingen manuel)
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-02-05 17:14

Gambrinus........
mit problem er, at jeg har "pillet" i bios, så opstarten er utrolig langsom, og må klikke på "F1" for overhovedet at komme videre
Niels

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-05 17:15

Nu skal du jo ikke opgradere, flashe, hvis du vil tilbage til fabriksindstillinger.
En cmos reset laves ved at fluytte en jumper på bundkortet og manual kan findes på producentens hjemmeside.
Gambrinus anviser noget der som regel er tilstrækkeligt, men det er ikke alle der har muligheden med default settings.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-02-05 17:16
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-05 17:17
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-02-05 17:20

Det har ikke noget med en opgradering af BIOS at gøre.
Det vil ikke hjælpe på dit problem.
Du kan prøve mit forslag først og hvis det ikke hjælper resette som Bjarne siger.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-05 17:20

Hvis du åbner BIOS setup. Del under opstart, kan du trykke på F9 og derefter F10 for at gemme så er du tilbage ved start. cmos er kun nødvendig hvis du ikke kan komme ind i setup eller hvis du ikke kan ressette der.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-05 17:21

Enig Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-02-05 17:30

Enig Bjarne
Nu skal vi passe på ikke at falde over hinanden.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 14-02-05 17:35

Tak for svaret Gambrinus.
Den med at vælge "Default Settings" virkede.
Tak for hjælpen
Mvh
Niels