/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hvordan kan jeg starte som nail teknik??~
Fra : 090671
Vist : 521 gange
50 point
Dato : 14-01-05 11:14

Hej. Jeg er ledig bogholder, men jeg er også nail teknik, dvs laver kunstige nailer.. Ind til videre brugte jeg den viden kun på mig selv og venner( ca 15 år). Men min ledighed fra 01.01.05 irritere mig, så vil jeg meget gerne begynder selv, også for at arbejde med det som jeg kan lide og er god til. Er nogle er jer har prøvet det?? Jeg er meget interreseret for at høre hvordan og hvorhen kan jeg gå i gang med det. Ud over det vil jeg nævne at jeg har alle produkter og tilbehøre, men min økonomi er på 0. Jeg er endelig mor til 2 på9 og 12 og bor i Ribe amt. Min mail hvis nogle har nogle vigtig inf.: dsl158976@vip.cybercity.dk På forhånd tak. Men venlig hilsen. Pernille.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-05 15:15

Hej Pernille.

Enhver, der som dig ønsker at starte egen virksomhed, kaldes idag Iværksætter. Mange Amter synes det er fedt at der bliver startet nye virksomheder i området og har derfor iværksat nogle tiltag for at hjælpe sådanne igang. Prøv at gå ind på Amtets hjemmeside og se om ikke dit Amt har en Iværksætter-ordning. Jeg mener også at staten støtter den slags initiativer. Det, at du er ledig, gør også at du frit kan henvende dig på Arbejdsformidlingen (AF) og bede om en samtale med en Konsulent. Du kan så få lavet en Handlingsplan og denne kan bl.a. indeholde AF-betalte kurser i hvordan man bærer sig ad med at starte egen virksomhed. I en opstartsperiode kan du også få tilskud til både selve opstarten som driften. Da du er ledig bør du starte med at besøge AF og få en god snak med en konsulent. Og husk: Hvis der ikke fandtes ledige som dig og andre, var alle AF-konsulenter arbejdsløse, så lad være med at synes at du er til besvær, eller står med "hatten i hånden" når du går til det første møde med AF-konsulenten. Han/Hun er der for DIN skyld og ved det godt. Betragt ikke konsulenten som en slags chef du skal frygte, men som en person der er betalt for at hjælpe dig. Før første møde så prøv at gøre det helt klart for dig selv, hvad det er du gerne vil og hvordan du bedst forklarer det til konsulenten, det gør mødet meget nemmere. Held og lykke. Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : 090671

Dato : 14-01-05 15:42

Til Arne Jacobsen.
Tak for denne meget godt og klar beskrivelse.Jeg vil nævne at jeg har gennemgået kusrusFreelance for 4 år siden og ved lille del om iværksættelse, men det lidt svære at bare gå gang... Men tak. Pernille.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-01-05 16:00

Pernille - Se nu at få aftalt det møde med AF. Også selvom du har været der før. Du er jo blevet både klogere og modigere i mellemtiden.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 06:44

Pernille. Hvordan går det?

Kommentar
Fra : 090671

Dato : 26-02-05 10:12

hejsa.. Arne Jacobsen:)

Både AF og Hk møde har ikke hjælpet mig ret meget... for et eller 2 år siden har de stoppet med iværksætterøvelseshjælp... Dvs. at jeg skal invistere mange penge for første gang for at leje lokal til at begynder. På det anden: ingen vil leje lokal ( mangle plads til lille bords str.:)) under 3.000 kr. :(... Jeg spørgte både hos frisør saloner, kosmetologer og lign...:( Træls, da jeg skal bare i gang..jeg har fornyet min certyfikat( mange nye metode) , købte vare og nu mangle kun kunder :(.... Men jeg har ikke råd til at .,,propper" flere tusind kr til noget, hvor jeg ikke ved hvor mange kunder jeg få....og især at jeg er ledig og endelig mor til 2 stor børn :) Hilsen...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 11:03

Det gør mig ondt for dig. Men husk nu alligevel at lukke dette spørgsmål. Det gør du ved at acceptere som svar over en kommentar. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : 090671

Dato : 26-02-05 16:27

Tak for svaret arne.jakobsen.