/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hjælp for packard bell
Fra : lars_o
Vist : 376 gange
70 point
Dato : 11-01-05 16:42

jaa kører selv på kabel modem på min egen pc, men så vil min søster gerne dele netværket med mig, så vi har købt kabel og det til og finde,,, men begynder og kigge i hendes enhedshåndtering og der er ikke nogen netværkskort eller noget med modemer, kan tænke mig det er sket ved da der engang blev indstalleret en anden windows også driverne ikke er blevet indstalleret igen, men er der nogen som kan hjælpe mig , som ved hva netværkskort der sidder i en packard bell imedia 4110 d og hvor jeg kan hente driveren til den ???

ellers noget jeg kan gøre for at få det til og kører+??

på forhånd tak

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 11-01-05 17:55

prøv på www.hp.dk og søg efter packard bell imedia 4110 d, har du set i BIOS om den er slået fra der? mener at den er onboard.

Kommentar
Fra : lars_o

Dato : 11-01-05 17:59

er ikke den vilde computer ``nørd`` men hvordan kommer man ind i bios?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 11-01-05 18:23

under opstart skriver den "tryk F2" for opsætning
hvis ikke er der flere muligheder kan være DELETE - CTRL+ESC - ESC

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-01-05 19:23

prøv at gå ind i enhedshåndtering er der nået der står med !. X eller ?
er der et sted bag i hvor pathkablet/netkablet passer i ?

Kommentar
Fra : lars_o

Dato : 11-01-05 23:13

neej er der ikke i enhedshåndtering, og jaa der er et stik

Kommentar
Fra : lars_o

Dato : 18-01-05 09:23

nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 18-01-05 09:45

Hej Lars O

For at I kan dele noget skal du lave moel 1 eller 2.

Opkobling og deling af filer mellem 2 computere:
1 netkabel snoet - det plejer at være rødt (ben 1 + 9 bytter plads i den anden ende). Dette giver 2 PC'ere mulighed for at se hinanden, hvis ARBEJDSGRUPPEN har samme navn (F.eks. Workgroup), og der er bibliotek(er) på harddisken som er delt.

Opkobling og deling af filer mellem 2 computere, og alle på Internettet:
2 kabler straight + 1 switch/hub + 1 kabel til ADSL boksen (følger normalt med kassen fra Teleudbyder). De 2 kabler sættes bag i PC'eren, og derefter over i switchen, derefter sættes kablet fra ADSL boksen i switchen og nu har begge PC'ere adgang til Internettet og de 2 PC'ere kan se hinden hvsi de tilhører samme ARBEJDSGRUPPE, og de har delt et eller flere biblioteker på harddisken.

Med løsning 2 burde det være nok at sætte kablet i maskinen, så får den tildelt en IP adresse når den starter, og derefter skulle det virke. Hvis det ikke virker og du ikke har EDB kendskab, er det utroligt svært at hjælpe dig, for så kan der være ca. 200 forskellige fejlmuligheder, og så ville jeg anbefale dig at snakke med en kammeret med EDB kendskab, og fordele et par flasker øl, for så bliver det fixet. Mit umiddelbare gæt er dog at det klapper 1. gang, og at du er kørende.

God fornøjelse

Lars