/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Puffede hvedekerner
Fra : christian.m
Vist : 3307 gange
100 point
Dato : 18-08-02 13:21

Hej er der nogen som ved hvordan man får en hvedekerne til at puffe? Ligesom når man putter et majskorn ned i popkornsmaskinen. Jeg har forsøgt mange ting bla kogende olie, popkornsmaskinen, ovnen. Resultatet er hver gang blevet små sorte hvedekerner, som kun har udvidet sig en anelse, ikke noget der bare minder om de guldkorn som man kan købe i butikkerne.
Måske er det en bestemt slags hvedekerner/kornsort som man skal bruge.

mvh christian.m

ps. resultatet skulle gerne kunne spises.

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 18-08-02 14:05

Guldkorn, er det ikke puffede RIS ??

Kommentar
Fra : Gennie

Dato : 18-08-02 21:59

Jeg synes at have hørt et sted at man puffer hvedekerner med damp.

Bye
Gennie

Accepteret svar
Fra : Jacq

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-02 23:36

Hej Christian.

Man kan købe puffede hvedekerner. Altså Guldkort uden "guld".

Jeg mener også der er damp involveret i processen og tror ikke det er noget man kan fremstille selv.

Mvh

Jacqueline

Godkendelse af svar
Fra : christian.m

Dato : 27-08-02 21:58

Tak for svaret Jacq.

Jamen så må jeg jo forsøge med damp. Jeg spiser mange guldkorn til daglig, men det kunne jo være sjovt hvis man kunne fremstille dem selv.

Mvh christian.m