/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Større CPU
Fra : axelbjarne
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 25-12-04 05:58

Kan der sættes en større CPU i en Compaq Deskpro 2000 6300 MMX. Jeg har sat en 40 GB harddisk i, hvor den oprindelig var "født" med 3,2 GB. Ligeledes var den på 64 MB ram, hvor jeg nu kører med 320MB ram.

Hilsen
Axel

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 25-12-04 10:26

CPU PII
det kan idag slet ikke betale sig at opgradere sådan en gammel sag

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 25-12-04 10:45

Jeg gør det for fornøjelsens skyld...

Axel

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 25-12-04 10:48

Jeg har surfet lidt rundt på nettet for at finde et svar på dit spørgsmål, men har ikke fundet et endeligt svar. Jeg kan dog give dig et generelt svar.
Hvis din processor (CPU) sidder monteret i en sokkel, kan den erstattes af en nyere model. Men du skal overholde følgende krav ...
1. Den nye processor skal også være en pentium II (og helst fra samme firma som den "gamle").
2. Den nye processor skal have samme FSB-bushastighed som den "gamle"
3. Max 50% hastighedsforøgelse (ellers kan du ikke indstille bios'en til den nye processor).

Du kan se CPU'er til Compaq'en her ...
http://www.isrl.uiuc.edu/~mwolske/lis451/fall04/projects/Fall04_inventory.pdf

Mvh Carsten

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-01-06 04:38

Tak for svaret rotw.

Jeg er ved at få ryddet op, hilsen axelbjarne