/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Værktøj til røde øjne i PhotoShop CS
Fra : cesar
Vist : 1027 gange
200 point
Dato : 21-12-04 14:52

Når jeg skal fjerne røde øjne med det nye værktøj i PS cs og slavisk følger forklaringerne i hjælpe filen bliver det røde til gråt istedet for sort, selvom jeg har valgt sort som farve. Jeg kan selvfølgelig fjerne dem med den gamle metode men når der nu er kommet et værktøj til det. må det kunde bruges med den farve man vælger.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-12-04 15:06
Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 21-12-04 15:08

Hej,
Et tip er at hvis du ALT+ klikker og välger den farve du vil öjnene skal have med din "eyedropper", så kan du tone öjnene med blåt hvis det er blå öjne osv... Oppe i undermenuen kan du välge "Tolerance"...altså hvor meget som skal farves..eller det bare er en toning som er gennemsigtig.... Hvis ikke du har den önskede farve på öjnene i dit dokument kan du sample fra et andet dokument...eller lägge til et nyt lager og lägge en lille farveklat med din brush, med den önskede farve...

Håber det hjälper!

/ Dux

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 21-12-04 15:09

har et program fra bladet komputer for alle nr 15
der hedder red eye skulle virke http://www.vicman.net/redeye/
mvh Granslam

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-12-04 15:21

Prøv at se her
http://www.hardcoresledder.com/photo_tips/red-eye/

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 21-12-04 20:38

Jeg har nok ikke udtrykt mig klart, jeg kan godt fjerne røde øjne på gammel måde i FotoShop. Men i Fotoshop CS også Kaldet FotoShop 8 er der kommet et værktøj der er beregnet til at fjerne røde øjne og det er det jeg vil have til at virke, når jeg sætter front farven til blå bliver det røde blåt men når jeg sætter farven til sort bliver det gråt, så om man har grå eller røde pupiler er lige fedt. Så er der nogen der har erfaring med FotoShop 8 ??

Kommentar
Fra : sonnic

Dato : 27-12-04 16:44

Hér er et link til min hjemmeside hvor jeg bla. behandler dette problem.

http://www.villysonnichsen.dk/farve%20korrektion_1.html

Det er til en PforoShop v. 7,0 men det er de samme værktøj du skal bruge til CS.
Så held og lykke med "De røde Øjne" også efter nytår.

Hilsen Villy S.

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 28-12-04 12:11

Hej Villy
Nej det er ikke det samme værktøj jeg omtaler, det findes først i fotoshop 8 og ligger i samme gruppe i værktøjsboksen med Healing Brush tool og Patch Tool og hedder Collor Replacement tool og er en pensel med et øje.
Hilsen Per

Accepteret svar
Fra : Odysseus1400

Modtaget 200 point
Dato : 28-12-04 22:51

Til Per

Color Replacement Tool er som sådan ikke noget værktøj til fjernelse af røde øjne, og det er derfor heller ikke hverken nemmere eller sværere at bruge Color Replacement Tool til denne opgave, end det er at gøre det på så mange andre måder. Color Replacement Tool kan én ting, nemlig udskifte en farve med en anden. Jeg vil besvare dit spørgsmål i to trin, et hvor jeg direkte kommenterer ud fra det du spørger om, og et hvor jeg giver dig mit bud på et bedre alternativ.

1: Når du bruger Color Replacement Tool til så afgrænsede udskiftning af farver, som du vil, når du vil fjerne røde øjne med det, så sørg for at vælge en pensel med en meget blød kant, dvs. blødere end den pensel, der som standard er valgt. Dernæst skal du sætte blending mode til "Luminosity" i stedet for "Color". Sidst men ikke mindst, så kan du ganske vist sætte forgrundsfarven til sort og bruge denne sorte farve. Det er dog sjældent en særlig god ide, da den sorte farve i et foto sjældent er helt sort. Det er derfor bedre at opsamle en farve fra billedet og bruge denne. Gør dette ved, at du - når du har valgt Color Replacement Tool - holder Alt nede mens du klikker et sted i billedet, som indeholder nogenlunde den farve, du gerne vil bruge til at fjerne dine røde øjne...

2: I stedet for at bruge Color Replacement Tool, findes der en meget bedre metode. Først laver du en selektion af det røde område i øjnene. Dernæst vælger du i menuen Select > Modify > Expand... og gør selektionen lidt større end øjnenes røde område. Hvor meget større, skal du gøre dig lidt erfaring med, da det varierer med billedets opløsning. Når du har gjort selektionen større, vælger du i menuen Select > Feather... og sætter Feather Radius til det samme, som du brugte i Expand. Når du har gjort dette, vælger du i menuen Image > Adjustments > Hue/Saturation... Når dialogboksen åbner, sætter du fluebenet i feltet "Colorize". Du kan nu bruge skydeknapperne i Hue/Saturation dialogboksen til at justere præcist den farve, der skal være i stedet for rød. Typisk vil man vælge en mørk udgave af iris' farve, dvs. mørkeblå ved blå øjne og mørkebrun ved brune øjne osv. Brug aldrig sort. Det kommer til at se ud som om der er huller i øjnene...

Godkendelse af svar
Fra : cesar

Dato : 29-12-04 14:07

Tak for svaret Odysseus1400.
         Jeg opgiver at bruge værktøjet, hvis jeg bruger din metode med luminosity i stedet for color bliver de røde øjne mere røde. Ifølge Fotoshop hjælpefil, skal mode stå i Color. Sampling stå i once. Limits: Discontiguous. Tolorance: 30%. Anti-alased selectet.