/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overclock sin procceser ?
Fra : Andrewz
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 11-12-04 14:38

Er der nogen der ved hvordan man kan overclocke sin procceser ... Jeg har en gamel computer (700mHz) nede i min kælder som jeg gerne ville prøve at gøre det på ...

Kommentar
Fra : cokie

Dato : 11-12-04 15:14

hej..

www.overclocking.dk

der har de guides og udover det os et forum hvor du altid kan få hjælp.. :)

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 11-12-04 16:18

Altså.. det er nok muligt at overclocke den.. Men ikke noget betydeligt som du vil få noget ud af.. den er kun 700 mhz og er derfor ikke lavet til ret meget mere.. Men for at overclocke den skal du sandsynligvis have låst den op, ved at tegne lidt på den.. kræver du kender modellen.. og da den er så gammel skal der nok også en bios-opdatering til.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-12-04 18:41

Som AeroByte skriver er den højst multiplierlåst, men du kan prøve at hæve FSB.
Enten i BIOS eller med bitswitche på bundkortet.
Når du hæver frontsidebussen, hæver du samtidigt RAM, PCI og AGP frekvensen.
Hold øje med hvor varm CPU'en bliver og hvis den går end kan du resette BIOS.
Jeg har også tit oplevet at Windows bliver smadret med en geninstallation til følge.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-12-04 18:43

UPS : Sandsynligt

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 11-12-04 18:45

Lige en update til Gamgrinus undlæg.. Det er rigtigt at ved at have FSB'en også have frekvensen på de andre nævnte ting.. Dog kan man i mange bios'er vælge hvilket forhold det sker ved.. i de fleste kan man vælge det skal være asynkront så du ikke hæver frekvensen på de andre ting,.

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 12-12-04 00:12

okay kan ikke helt følje med for ved ikke hvordan man gør nogen af delene ? ... Anere ikke hvordan man hæver noget ? eller hvodan man måler hvor varm Cpu´en er og hvor varm den må være ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-12-04 07:00

Prøv at se svarene i denne tråd :
http://www.kandu.dk/dk/spg/47696
Overclockking er nok noget for os ikke alt for smarte nørder.
(Du er velkommen i klubben).
Du bliver nok nød til at læse lidt på lektien i de link, der er her og i den anden tråd.
Du vil ikke få meget ud af at OC din MHz CPU, men det er da sjovt at prøve og man kan ikke andet en lære af det. (Og brænde CPU'en af).
Gambrinus