/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
bredbånd router vs modem
Fra : miritdk
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 05-12-04 09:50

har en bekendt som har fået router fra udbyder og ikke føler sig tryg ved det - for han vil helst have sin pc slukket helt når han ikke er hjemme - sover osv. (kan ikke få andet).
Han har nu fået at vide at de kan se han slukker for det hele og at de advarer ham mod det. Hvorfor ??????? For mig at se kan det da være bedøvende ligegyldigt.
Kan det skade noget som helst ?????????
Jeg mener det er noget han da selv bestemmer og ikke skal lade sig narre til at gøre som udbyder mener - men det kan jo være jeg tager fejl.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-12-04 10:04

Sluk bare.
Jeg har her i min PC-hule sat alt til stikkontakten ved døren.
Den slukker jeg når jeg forlader rummet.
El-forsyningsselskaberne råder jo netop til, at man slukker for alt for at spare standbystrøm og for at være sikker på at undgå brand.
Min udbyder påstår at mit modem er godt at være tændt hele tiden, hvis de skal downloader opdateringer til det ???? De kommer næste gang jeg tænder.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 60 point
Dato : 05-12-04 10:08

Det eneste problem, jeg kan se, er at hvis et eller andet udstyr ikke er tændt, når man starter pc'en, vil Windows måske ikke finde det i første omgang.
Alt det kan medføre er, at man må lave en genstart.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 10:20

gambrinus - det er jo ikke noget problem for han tænder da først for routeren - sååååååh - er det udbyder der narrer ham ???? Mig bekendt kan det da ikke skade !
Og ja - det er jo en måde at spare på - gør jeg da selv - men udbyder påstår altså at det ikke skal slukkes - nå - må være deres sag - tror jeg - lol.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 05-12-04 10:39

for sjovs skyld ku det jo være morsomt at vide vilken udbyder der har den mening ?????
hilsen fox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 10:43

fox - det er tiscali ved jeg - det kunne man jo næsten gætte ikke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-04 11:00

Selvfølgelig er det TIScali.
Hvad med en anden udbyder, der konsentrere sig om det de skal???

Jeg har selv TDC med et Ericsson modem, hvor der er en knap, som låser for signal gennemgang uden at den taber min IP adresse. - Men efter at have fået sat en IP telefon adapter på, står modemet åbent for at kunne bruge telefonen via IP.

Hvis du kun lukker for din router, så er der ingen adgang til din PC, og jeg kan ikke rigtig se hvad der skal opdateres i bredbåndsmodemet. Så det må være noget værre TIS de kommer med!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-12-04 11:02

de mener det er routeren han ikke bør slukke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 11:06

nemlig severino - sådan opfatter jeg det også - men den arme mand tror virkelig på det - så jeg forsøger egentlig nok bare at få det bekræftet - dog - det eneste jeg kender lige til den udbyder er at de fleste der bruger dem har problemer ret ofte - og hvad i alverden det kommer dem ved at der slukkes for routeren - kan jeg ikke se.

Manden har valgt udbyder pga prisen mens der var/er mulighed for at spare - og det er jo godt nok - men jeg ville også anbefale en anden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 11:07

nemlig rotw - LOL

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 11:28

Tak for svaret Gambrinus. Så kan manden vel få fred i sjælen *GGG* - vil jo ikke tro på mig fordi jeg er kvinde LOL

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-12-04 12:50

Selv tak.
Det med at opdaterer modemet, det er min udbyder Stofanet, der har den mening.
Sjovt nok sker det af og til at modemet går i spunk.
Det eneste der hjælper er at hive strømforsyningsstikket ud og lade det stå lidt.
Det er ikke kun hos mig, dette sker.
Gambrinus