/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
start problemer!!!!
Fra : xlog
Vist : 342 gange
40 point
Dato : 01-12-04 14:41

jeg har et stort problem.... når jeg tænder min computer, og er lige ved at logge på xp, så genstarter den.... og der gør den hele tiden!!! og når jeg skal til at gen-installere xp, står der bare INSTALLATIONS-PROGRAMMET UNDERSØGER COMÅUTERENS HARD-WAREKOMFIGURATION.... og det står der hele tiden.... jeg har ladt´den stå i 2 timer!!!! er det ikk nok???? er det et problem med bund-kortet, hard.disken eller mit bios program?????

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-12-04 14:55

Hej Xlog

Jeg ville skyde på 2 steder: 1) RAM fejl - dvs. den kan godt læse RAM er der, men kan ikke læse videre, og går derfor i fejl - eller 2) Motherboardet/processor fejler ved at det bliver for varmt, eller 3) du har fået en virus.

Når den når så langt i Windows XP, så er det sjældent en harddiskfejl, men det er jo set før at der er visse fejl på harddiske som får hele systemet til at opføre sig underligt - men jeg skyder på en af de 3 øverste

Lars

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 01-12-04 15:02

har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand?
tryk f8 under opstart for at komme til menuen hvor du kan vælge.
Hvis du kan boote på geninstalleringscd'en og du kan starte den med kun commando promt ("dos"), så kan du måske bruge fdisk til at fjerne og genoprette harddiskens partitioner. Fdisk er samtidig flink til at give dig besked hvies det er diskfejl der giver problemerne.
Har du installeret kort i den selv (netværk, grafik ol.) , så prøv at pille dem ud inden du geninstallerer. Og sæt dem først i igen når du har maskinen oppe at køre. Går der så noget galt kan du (fra opstartsmenuen) vælge "last known good configuration", Det vil afinstallere den seneste ændring i konfigurationen og måske hjælpe dig i gang igen.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 01-12-04 18:54

Prøv at strippe computeren for al "unødvendig hardware" såsom PCI kort, scanne, printer etc. Herefter skal du prøve at geninstallerer / reparere Windows.

Hvis det går godt, kan du koble periferienhederne på en efter en.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 12:17

xlog, prøv lige, at give dem der har kommenteret en tilbagemelding så man kan få en fornemmelse af hvad du har prøvet.

Da det nu angives, at det er hardwaren der undersøges er det jo oplagt at mistænke hardwarefejl/driverfejl.
Prøv først at fjerne alle tilkoblede USB enheder, genstart. Hvis det ikke ændrer noget skal du prøve at fjerne alle hardwareenheder, som kan undværes i forbindelse med en opstart (netkort, diskettedrev, cd-rom drev, andre kort)
Du skal kun bruge grafikkort, harddisk og RAM for at starte og har du flere RAM kort kan du prøve opstart med en.
Drevenheder skal bare have både strøm og fladstik afmonteret.
Hvis du kan starte op uden enhederne skal du prøve med een ad gangen for at udelukke.