/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tv Tuner kort
Fra : masimo
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 21-11-04 13:45

Jeg har købt et Tv-Tuner kort... og det hele virker perfekt, bortset fra at når jeg optager
så hakker den meget... ??? Hvad kan jeg gøre for at få det væk... og jeg gider ikke at sætte den på lavere... så er der ingen pointe i at optage, da kvaliten blir for dårlig...

Mvh Mads
p.s p.f.t

lige en sidste ting ... ved ikke om det har nået med det at gøre men i kan lige få at vide hvad min com har...

512 DDR ram
2,4 Ghz
128 mb Grafik kort... Geforce FX 5900XT
og tv tuner kortet er et Cinergy 400 Tv stereo

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-11-04 13:59

prøv en opgradering af driver.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-04 14:13

hvilket format optager du i? Er disken du optager på defragmenteret? Kører der programmer i baggrund/forgrund når du optager?

Accepteret svar
Fra : acronym

Modtaget 110 point
Dato : 21-11-04 14:19

Jeg tilslutter min driveren, men du skal også være meget opmærksom på hvilken komprimering du anvender.

Anvender du ingen komprimering kan harddisken nogle gange have svært med at følge med.
Anvender du komprimering kan CPU'en nogle gange have svært med at følge med. Brug evt. et codec som ikke er så belastede for CPU'en.

Win XP: tryk ctrl,alt,delete og se om video capture processen bruger meget af CPU tiden. Min erfaring siger mig at max 80% er OK - derover kan det gå galt.

Jeg bruger et Pinnacle kort, og oplevede de samme problemer som dig. Dumpede softwaren og bruger i dag VirtualDubVCR+sync, samt en "pirat" driver. Dette giver perfekte optagelser, uden tabte "frames", uden synkronisering problemer - og med DVD opløsning.

Et godt til derudover er guru siden: http://www.doom9.org/

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 21-11-04 15:52

Jeg kører med sidste nye driver... så .. sry Trold....

Den eneste der har ramt rigtigt er Acronym... så snart jeg starter optagelsen den kører den med 100 % CPU'en ...

Så hvad foreslår du andet codec? eller hva?

MVH Mads

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 21-11-04 16:09

Og hvilket codec ville du foreslå...???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-04 22:28

Og det tyder på det er CPU'en istedet for chippen på TV kortet der står for komprimering! Så du skal bruge en codec tv kort chippen er beregnet til! F.eks mpeg 1!

Godkendelse af svar
Fra : masimo

Dato : 22-11-04 16:38

Tak for svaret acronym.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 23-11-04 10:05

Vedr. Codec

Huffyuv som er gratis komprimerer 3-4 gange
Morgan M-JPEG som koster lidt komprimerer let 10 gange uden synlige kvalitets tab.

Det vigtige i dette spil med at "optage" video er at få lagt videoen på harddisken uden fejl og uden at der tabes "frames". Slut komprimeringen til MPEG-1, MPEG-2, divX eller hvad du nu foretrækker, kan herefter foretages i ro og mag - og her gør det ikke noget at CPU'en belastes 100%, da systemet jo bearbejder det antal frames det nu er i stand til, og ikke som ved capturing hvor det SKAL behandle 25 frames pr. sekund.

Mvh - og tak for din points

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 23-11-04 10:08

Glemte lige; at en let komprimering - Huffyuv eller Morgan J-Mpeg - er nødvendig, med mindre du har en meget stor harddisk. 1 minuts "rå film" i DVD kvalitet (720x576) fylder ukomprimeret ca. 1 GB