/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kabel
Fra : yoosiched
Vist : 652 gange
60 point
Dato : 08-11-04 18:22

Hvad gør man når der ikke er stik nok på kablet til DVD, cd-rom og Brænder.
Findes der kabler med flere stik ?, eller findes der en slags strømtyv?

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 08-11-04 18:34

Hejsa.....
Hvad er det for kabler du mangler....??.... Er det IDE kabler (de flade brede), eller er det strømstik (de mindre stik med de 2 - 5 små farverige ledninger)...????

VH
mrhan

Kommentar
Fra : yoosiched

Dato : 08-11-04 18:38

Det er IDE kablet der mgl. tilslutningsmulighed

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-11-04 18:41

På hvert IDE kabel, kan der max. monteres 2 enheder.
En master og en slave.

D.v.s. normalt findes der 2 IDE tilslutninger = i alt 4 enheder.
Hvis du skal montere yderligere, må du ud og købe en extra controller.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 18:43

Hvis det er et almindeligt ide kabel, så kan der kun tilsluttes 2 enheder per kabel! Så må du ud og investere i et ide Controller pci kort!

Kommentar
Fra : yoosiched

Dato : 08-11-04 18:43

Og hvad er så en controller?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 18:43

IBM740

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 18:45

Undskyld 760 Jeg lader lige dig fortsætte, så vi ikke skriver indlæg oven i hinanden!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-11-04 18:49

Hej tedd - fortsæt du bare!!
Det er spisetid.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 18:50

Osse her IBM!

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 70 point
Dato : 08-11-04 18:53

Hejsa....

Et controller kort er et kort man køber og som så giver flere IDE porte, så man kan tilslutte flere enheder...... Kig på :
www.edbpriser.dk ..... vælg hardware og controllerkort....... find nogle der kan styrer IDE....

VH
mrhan

Godkendelse af svar
Fra : yoosiched

Dato : 08-11-04 18:58

Tak for svaret mrhan.