/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
program til at se ram specifikationer?
Fra : er_du_klog
Vist : 1011 gange
5 point
Dato : 04-11-04 18:51

Nogle som har et program så jeg kan se ram specifikationer!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-04 18:58

hmm - jeg havde engang et ram-idle program installeret - men husker ikke lige hvordan det nu fungerede - kan være det her er helt ude i det blå men så overse det

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 15 point
Dato : 04-11-04 18:59

Har du prøvet Everest http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en
Der kan du se en hel del om hvad der er på din PC

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-04 19:04

kryds og bolle til BjarneD - den side skal gemmes

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-11-04 19:07

AIDA32 kan ikke kun vise ram, men alt hvad der er i en computer.
Gratis og kan downloades her:
http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
Hvis du skal have printet spec. ud om f.eks. ram så marker hvad du vil printe, for et komplet print er oppe på omkring 300 sider, men så ved du også alt om din comp.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 04-11-04 19:07

ikke lige det hurtigste sted at downloade fra, downloadede med ca. 7 kb/sek

nå... lad os så se om det virker....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-11-04 19:11

Øøøøhhh, nu ved jeg ikke helt, hvad du mener.
Hvis du vil se hvordan din RAM er sat op, er der nok en mulighed i BIOS.
I min BIOS kan man trykke Ctrl - F1 og få nogle udvidede muligheder.
Der kan man b.l.a. opsætte sine RAM.
Mange BIOS kan ikke genkende RAM og opsætter dem ikke optimalt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-04 19:12

Lidt info: Aida32 og Everest er det samme program, men Aida32 blev opkøbt af Lavalys der så leverer en opdateret version under nyt navn - gratis.

Godkendelse af svar
Fra : er_du_klog

Dato : 04-11-04 19:13

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-04 19:16

Du finder RAM oplysninger under Motherboard - SPD

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 04-11-04 19:19

jeps