/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
røgbombe
Fra : gismo_dk
Vist : 13632 gange
20 point
Dato : 02-11-04 18:35

hvordan laver jeg en røgbombe.

udaf ting som man kan købe i byen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-11-04 18:43

Søg på kandu i søgefeltet øverst til højre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-11-04 18:46

Man behøver vel ikke henlede din opmærksomhed på at det er således fy fy & forbudt at eksperimentere med den slags. Ligeledes er/kan det være særdeles farligt!

Et modspørgsmål: Hvad er det der er så fascinerende ved røgbomber? Spørgsmålet har været oppe at vende adskillige gange.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 02-11-04 19:10

Det er sikkert fascinerende fordi det ryger?
*høhø, vildt mand*
Men husk på, kære spørger, at det KAN gå grueligt galt under forsøget. Der er sjældent røg uden brand!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-11-04 19:23

ER det nu også forbudt at lave røgbomber!!!!

Jamen hva ska det hele da ikke gå hen at blive til...

-selv om det måske er fyfy og forbudt og alt det der,så vil jeg da absolut mene,at fremstilling af røgbomber-ja og for at køre linen helt ud-bomber i det hele taget, er et vigtigt led i enhver ung knægts opvækst!!

SELVFØLGELIG med en klar fornemmelse af at det IKKE ska være til fare for nogen somhelst andre,end dem der nu engang ikke ka la være....

Det må være noget med at få det lidt ud af blodet,så man ligesom kan komme videre,med noget mindre destruktivt!!

Så jeg ville da prøve med noget 3D salmiakspiritus og noget stærkt saltsyre....
DET ka ryge....

OG inden jeg bliver trukket med af PET,så tænk lige på,hvor mange af jer der har prøvet at experimentere med krudt og kugler

Og jeg ved godt det var noget andet,dengang I var unge

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 02-11-04 22:09

sukker og husholdnings salpeter

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 03-11-04 00:13

Ja og her er den dyre og knap så effektivt som acronym´s.

Men klip nogle bordtennis bolde i rigtig små bitte stykker. Bare tag en små 10 stykker. Tag derefter noget sølvpapir og form det som en kugle. (husk lige boldene skal ind i sølvpapiret.. Eller det der er tilbage af dem)
Lav så en 5-6 små huller i kuglen. Og den er færdig og klar til brug.

For at antænde den skal du bare varme den op med en lighter til den begynder at ryge.

Ryger ca.1-1½ minut.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-11-04 09:35

Til almindelige formål er en røgmaskine skæg. Kan fåes for en 5 - 600 kr hos OK 75629577. Og den duer igen og igen. Er lovlig. Ugiftig.

Kommentar
Fra : AndreasLC

Dato : 12-11-04 16:36

Det er godt nok ulovligt, men til folk som bare vil vide om det er muligt og ikke prøve, kan man skrabe det der som sidder på gamle cykelstyre, og som flækker når man knækker det. Og så pak det ind, så kan man få en rimelig kraftig røgbombe. Det er dog lidt giftigt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-11-04 16:56

Al leg med explosiver kan være farligt. Se bare med Seest ved Kolding (ekstrem sammenligning). At brænde kunststoffer og lignenede ting af kan være endog særdeles giftigt og er direkte ulovligt.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-11-04 17:45

-og man må ikke gå over for rødt,og man skal huske at vaske fingre når man har været på lokum......

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 18-11-04 16:32

Er helt enig med: michaelmoeslund...

Godt svaret..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-11-04 16:50

http://www.ung-bladet.dk/fyrvaerkeri/fyrvaerkeri4.shtml

Ja enormt smart svaret. Man er udødelig som ungt menneske. Det sker kun for de andre osv osv.....

Jeg er da bimlende ligeglad med om i sprænger jeres fingre af og bliver blinde og døve. Det rager ikke mig, men jeg agter ikke at give jer opskriften til hvod'den i gør. Den kan i selv finde. Et simpelt leksikon kan give jer instruktionen i at lave nitroglycerin. At nitro'en er vildt ustabilt rager antagelig ikke store ånder. Der kan af rimelig tilgængelige husholdningskemikalier laves alverdens sprængstoffer. Både stabile og særdeles ustabile. Skal i partout rode med sådan noget lort, så gør jeres hjemmearbejde og lad være med at følge en eller anden tilfældig opskrift uden at vide hvad i foretager jer. Brug i videst mulige omfang elektrisk tænding, det er trods alt nogenlunde sikkert.

At I vælger at vade ud for rødt, er jeres eget ansvar. Man kan kun have medlidenhed med de efterladte i fald i bliver kørt ned. Hvis i begge to er enige om det er smart at sutte på fingrene efter at have kløet sig i røven, kan man ligeledes kun ryste på hovedet og sige nå!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-11-04 16:53
Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-11-04 18:17

>3773 okay da!!

Hårdt kommet igen,jeg syntes da bare det blev lidt for meget pas nu på med det,og tænk nu over,,,sår'n og miljøet og dine medmennesker...

Der var altså tale om røgbomber,og ikke nitroglycerin i spande..

Og helt ærligt,hvis der var flere der ligesom gik ind i tankegangen,om at vise/lære de "unge" noget om bomber/kemi,og hvordan tingene virker,istedet for at sige "men jeg agter ikke at give jer opskriften til hvod'den i gør. Den kan i selv finde" så tror jeg der ville være færre uheld og tankeløshed omkring emnet...

Og nej jeg agter ikke at lave en terroristskole,men vil bare frem til,at oplysning/indsigt er bedre end at rode med tingene selv...for det GØR de jo for hunde da 'os!!!!

Med meget venlige hilsner michael

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 20-11-04 00:18

Jeg siger ik jeg er udødelig.. men.. ja du har da også lidt ret.. men altså..

Men er det nu også SÅ farlig... Altså.. Jeg havde tænkt mig HVIS jeg sku lave det og lave det i et brugt fyrfadslys.. det der metal noget.. og så et fyrfadslys der under? Altså.. det er jo begrenset hvor meget der kan være deri.. men mener nu aligevel han havde lidt ret.. men det har du da zo... men har (Devære) Ikke så meget forstand på hvor farligt det er.. og hvis du som du har skrevet over har gives os opskriften på nitroglycerin... er der så ik noget galt? For jeg tror det er en smule farligere end røgbomben?

Kommentar
Fra : klize

Dato : 05-12-04 17:02

ALTID! RØGBOMBER R SQ DA IKK SÅ HEFTIGE AT DE LIGE KAN BRÆNDE HELE SEEST NED! HØJST 1 GARAGE! MÅSKE 2 VED IKKE....!? MEN DE KAN OGSÅ GÅ HEN OG VÆRE SJOVE........
MEN.... SUKKER OG SALTPETER(I PULVERFORM) SMELTET SAMMEN I EN GRYDE.... ANDTÆND OG D RYGER!!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-01-05 23:46

her finder du din røgbombe http://www.kemishow.dk

Kommentar
Fra : Buzz89

Dato : 27-01-05 13:05

Du skal sgu da bare tage 1del saltpeter og 2 dele sukker og en heksehylslunte. så ryger det....

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:10

fuck jer det her er en RØGBOMBE:

Røgbombe
Normalt kan almindelig flormelis eller sukker ikke brænde men hvis man blander kaliumnitrat og flormelis i forholdet 1:1 får man en sød lille røgbombe.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-06 06:10

hvor er røgen