/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fartbegrænser, regulerbar
Fra : rocky_balboa
Vist : 3006 gange
23 point
Dato : 24-10-04 22:12

kan man på en eller anden måde købe/lave en Fartbegrænser til en puch maxi E50?
ligesom på en Scooter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 22:25

Hej Rocky

Nu er det jo sådan, at der på enhver knallert findes en fartbegrænser. Den hedder en plump.
Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil? Vil du ha' én sat på, eller vil du fjerne én?

Og så siger du "ligesom på en Scooter"

Hvad mener du med det?

Svar: Så kommer vi videre.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 22:37

Hvis du fjerner plumben, gearer dyret og hakker svinet, vil det køre usædvanligt hurtigt. Og det er så det.
I 1970'erne så jeg en artikel i Populær Videnskab eller High Fidelity, der fortalte at man kunne lave et lille Chip, der med en kontakt kunne slåes til og fra, og dermed med ét slag få en DØD-ulovlig knaller til at se lovlig ud. Glem det! Politiet har OGSÅ lært noget siden da.

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 24-10-04 22:43

det jeg mente var:
hvis jeg satte tun på så kunne sætte en Fartbegrænser på

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 24-10-04 22:43

det jeg mente var:
hvis jeg satte tun på så kunne sætte en Fartbegrænser på for at undgå høj hastighed hele tiden

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 33 point
Dato : 24-10-04 22:44

Den virker normalt også på "knallerter", da du bare skal have den imellem ledningen fra spolen (statoren der laver strøm til gnisten) og stel.
http://www.protunahandels.de/product.asp?c=25519212&n=19084216&pn=19084219
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 24-10-04 22:46

pallebhansen NICE.
men kan du lave en guide eller finde en til mig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 22:51

Yes Palle. Det var den jeg tænkte på. Men for pokker hvor ville det være rart hvis Rocky og andre ville følge så meget med i Dansktimerne, at de ville være i stand til at stille et spørgsmål? PÅ DANSK!

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 24-10-04 23:05

men så har vi jo et andet problem, hvor kan man gemme den på en puch. for hvor stor er den der ting???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 23:14

I sagens natur, er den ikke særligt stor. Får du den først lavet, har du ingen ?. Love AJ - Og prøv så at klare dig selv lidt - OK?

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 24-10-04 23:16

arne.jakobsen.
det ville jo være spild af penge hvis jeg ikke spøger nogen først

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 23:37

Det har du ret i Rocky, men nu har du spurgt. Og fået svar. Tro mig, bruger de råd du har fået, vil du også have dimsen. Når du har den, vil du ikke spørge hvor du skal gemme den.

I øvrigt hedder det ikke "spøger nogen først" - det hedder "spørger". Det vidste du godt, bare sjudsk! Ik' Å?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 23:38

Den er ca, som en pakke cigaretter, og kontakten er MEGET lille, men jo fler ledninger man klipper over, og samler med andre ting, jo mere bøvl kan man få med startbesvær til følge.
Og hvis politiet har kørt bag ved dig, eller kan se der er ulovlige ting på, så gider de slet ikke høre eller prøve (Hvilket de ikke må) din knallert, men beder bare Falck om at afhente den til synshallen.
http://www.scooter-planet.dk/Tips_politiet.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-04 00:34

Mener dit spørgsmål er beskrevet meget dansk.

Du kan få meget mere afvide om fartbegrænsere og deres mulige skadelige virkning på www.scootergalleri.dk i forumet.
Og jo det kan skade din knallert. Så får du den på skal du kun bruges i nødstilfælde. Men det finder du nok ud af

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-04 00:51

Her kan du se et billede af politiværnet (Fart begrænseren) www.scooter-shoppen.dk/system/billeder/Politi%20Værn.jpg

Og på www.scooter-shoppen.dk kan du finde flere løsninger.

Du bliver også nødt til at spørge dem eller andre om delene virker på en maxi. For har ingen ide om det. Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-04 00:53

du skal lige kopiere hele linket. ellers virker det ikke ... UPS

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-10-04 01:01

copycatDK
Dit link til: politiværnet (Fart begrænseren) www.scooter-shoppen.dk/system/billeder/Politi%20Værn.jpg

fungerer ikke. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-04 01:17

Skriver det lige på dansk så.

Du skal markere hele linket. Incl. det sidste der ikke er blåt (ærn.jpg) kopiere det og indsætte det i din browser

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-10-04 01:26

Ja, det har jeg fundet ud af for lang tid siden, og hvad så? hvad har den side med Politiet at gøre? Og hvad mener du med ordet "Politiværnet"? Er du ikke lidt langt ude?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-10-04 01:30

Linket viser kun et billede - og hvad så ???? Vær lidt smart eller lad være?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-10-04 01:39

Når man er SÅ dum som dig, forstår jeg godt at man gemmer sig bag ved et Nick som copycatDK. Du må være, såvel meget ung som meget dum. Tænk dig om! Du har lige så store muligheder som andre. Men at begynde på denne hjernelamme måde, ER ikke en god start, for noget som helst. Prøv alligevel om du kan gøre det bedre i fremtiden.

Venlige hilsener fra Arne Jakobsen.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-04 01:51

Heeey... du forstår da hellere ingen ting!

Det er dig der siger hans spørgsmål ikke er skrevet på dansk. uddyb det lige TAK!
Du siger mit link kun viser et billede. JA jeg linke for helvede til et billede af fartbegrænseren. Og der står fartbegrænser i () men du læser tydeligvis ikke en skid af det der bliver skrevet.

Og hvad er der galt med mit nick?? Har du for mange fordomme eller hvad er det der trykker dig??

Jeg ønsker du uddyber det hele inden du finder på mere mundlort. Og tag så lige at læse det hele igennem engang inden du fylder tråden med ubrugligt lort!!

Sorry til jer andre. Men manden har lige gjort mig godt sur!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-10-04 02:02

OK. Det er ikke fordi jeg har specielt lyst til at være uven med dig, men når du bruger ord som "Politiværnet" der ikke findes, og så viser et billede af en "Dims", som måske nok er en fartbegrænser, så er mit spørgsmål: Hvad pokker kan nogen bruge det til?

Og med hensyn til dit nick: Så betyder det: "En person der kopierer og praler af at han er dansk"

At have et nick med den betydning, synes jeg ikke at NOGEN burde være stolt af.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-10-04 06:47

Stop nu den verbale mudderkastning, den er ikke til gavn for nogen. Hjælp hellere manden der stiller spørgsmålet, og da det er gjort, så lad være med at skriv mere! I får ikke noget ud af at sidde og svine hinanden...

Godkendelse af svar
Fra : rocky_balboa

Dato : 25-10-04 07:43

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-04 08:20

Gider ikke diskutere mere. men vil slutte af med at fortælle dig at scooter-shoppen.dk omtaler denne chip "politiværnet" de unge på scootergalleri.dk omtaler denne chip som politiværn eller bare fartbegrænser. Måske man ikke skal ligge så meget vægt på at ordet politi ingår i ordet.

Men måske du skal tænke på det er 2004 vi lever i og det er ikke fra et blad fra 70erne. Der kommer jo nye slangord til hver dag.

Slut herfra.

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 25-10-04 15:58

Har du en dårlig dag Arne? Håber jeg lidt...

Hvis du ikke har lyst til at være uven med en vil jeg foreslå ikke at begynde at sige, at de er meget unge og dumme helt uden grund! Hvad foregår der lige i hovedet på dig, når du fyrer sådan nogle indlæg af med så kort mellemrum uden provokation?

Politiværn er åbenbart et almindeligt udtryk for en fartbegrænser for folk, der "fikser" scootere... Om det så står i ordbogen er nok usandsynligt men fald lige ned... rocky spurgte hvor stor sådan en tingest er og hvor den kan gemmes... Er det så underligt at vise hvordan én kan se ud?

copycat betyder ikke "En person der kopierer" men en der efterligner... Så kommer det vel an på hvem man efterligner om det er godt? og "DK" = "praler af at han er dansk"??? Helt ærligt Arne... Alle hjemmesider der slutter på .dk praler måske også af de er danske? Et eller andet skal man jo hedde herinde...

Derudover ved jeg ikke rigtig hvad det er der får dig til at føle, at du skal bestemme hvornår rocky har fået svar? At du måske ikke deltage mere er fint, men hvis han gerne vil have mere at vide skal det vel stå ham frit så længe der er andre der vil?

Har intet at tilføje til dette spørgsmål og undskylder, at jeg fylder op her - kunne jo være ligeglad, men nu havde Arne allerede fyldt det med en masse meningsløst, og jeg synes det var så lavt det måtte kommenteres!

Eneste jeg kan give dig ret i, hvilket du vidst også prøver på at sige bare på en lidt mindre venlig måde, er at folk gerne måtte læse indlæggene igennem inden de trykker send, så man slipper for dumme stavefejl... Men spil nu ikke smart, når du selv mangler et t på knallert i "DØD-ulovlig knaller til at se" og ingen d i sjusk - desuden ved jeg heller ikke om "hakker svinet" er et acceptabelt udtryk i ordbogen i den sammenhæng du bruger det nu du var ude efter udtrykket "Politiværn"...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-10-04 16:25

copycatDK > Du skal IKKE betragte scooter shoppen eller scootergalleri for gode kilder. Ingen af stederne ved folk ret meget om hvad de snakker om... Især ikke på scootergalleri...