/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp nu er min modem blev kidnappet !
Fra : halloodk
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 21-10-04 10:13

Som internetforbindelse har jeg ADSL og på min computer har jeg også monteret en modem til fax. Der sker det, at lige pludseligt går min modem amok og begynder at stå og ringe op med 30 sek. mellemrum, men den kan naturligvis ikke komme i kontakt med nogen, da min forbindelse ikke er sat op til modem og for en sikkerhedsskyld har jeg taget telf. stikket ud. Jeg har naturligvis beskyttelse. Jeg har prøvet lede efter en dialer via stifinder. Gode råd modtages med tak.
Halloodk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-04 10:17

Kør Adaware : http://www.lavasoft.de/support/download/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-04 10:18

...eller blot en hurtig onlinescan med X-block : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-04 10:23

problemer er jo slet ikke ukendt, jeg kan ikke svare dig men lige høre om det virkelig er nødvendigt med modem til den fax ?????
Du skriver jo ikke om det er den ene eller anden form for fax

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-10-04 17:30

Det der er i vejen, er at din bios er, eller er blevet stillet til wake on lan, eller wake on modem.
Du skal trykke ind i BIOS setup ved under Pc opstart at trykke en bestemt tastekombination, hos mig skal man trykke på del.

I andre BIOS kan det være F1, F2, F10, Ins, Esc eller ctrl +alt +esc eller ctrl +alt + enter eller lignende.
Så skal du slå wake funktionen fra, og "save and exit"
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : halloodk

Dato : 20-03-06 23:48

Tak for svaret molokyle.