/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er det mit netkort der driller?
Fra : HPKristensen
Vist : 421 gange
21 point
Dato : 26-09-04 16:40

Jeg har et meget mærkeligt problem med min browser. Spørgsmålet er, om det overhovedet er i-explorer eller om det er mit netkort eller noget helt tredie...
Problemet lyder som følger: Jeg sidder ofte og surfer rundt på en eller anden hjemmeside samtidig med at jeg hører netradio, skriver lidt på MSN osv. Det er jo meget normalt.
Men så hvis jeg vil åbne et nyt browservindue... Så kan jeg ikke! Så siger den siden kan ikke vises. Så kan jeg pludselig heller ikke hente mails længere, men jeg kan stadig klikke rundt på den hjemmeside jeg var på i forvejen, og netradioen kører stadig og jeg kan stadig chatte på MSN, (Dog ikke starte en webcam samtale).
Så hvis jeg pludselig har brug for at kigge ind på en anden hjemmeside, hente mails eller starte en webcam samtale, så er jeg nødt til at genstarte! Behøver jeg at nævne at det er p...... irriternde! Det er som om jeg ryger af nettet, uden helt at ryge af... Meget mærkeligt. Jeg har ikke lagt mærke til hvor længe der går, før dette sker. Det er vist meget forskelligt. (For det er ikke noget med at jeg kun kan have et vindue åbent, nogle gange har jeg fire-fem vinduer åbne, men efter en rum tid, så er jeg bare "røget af" og så kan jeg ikke åbne flere og hente mails osv.)
Jeg har både kørt virus scanning, spyware scanning osv.
Nu er den mindsandten også begyndt på ikke at have fat i netværket når jeg tænder min pc. Dvs så er jeg lige nødt til at genstarte før jeg er "på". (Det er så først startet efter at jeg har fået trådløst netværk, men det er næppe det, for ovennævnte problem har stået på længe) Computeren er forholdvis ny og mit styrersystem er Windows XP.
Er der nogle der kan hjælpe!?? Please!!!
Jeg har ikke flere end de 21 point at gøre godt med, men man kan evt svare under "browsere" hvor jeg har stillet samme spørgsmål og giver 150 point for et svar!
KH Hanne

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 16:51

Det lyder mest som en applikationsfejl... Har du et console-kabel til din router?

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 17:13

Uff... Det ved jeg slet ikke hvad er... Kan du give mig et clue..? Så skal jeg se efter.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 17:19

Det kan se forskelligt ud fra router til router. Et rigtigt console-kabel består af et rollover kabel. (Ligner et normalt net-kabel på en prik) + en adapter til serial port i computer.
Sagt på den korte måde. Et kabel der forbinder serial-port og router med hinanden.

Har du prøvet at pinge routeren når du ikke kan komme på nettet?

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 17:31

Jeg tror altså ikke jeg har sådan en router. Så nej, jeg har ikke prøvet at "pinge" den. Jeg aner ikke hvad det vil sige. Men som sagt tror jeg ikke jeg har sådan en. jeg kører med trådløst netværk, og der sidder ikke andet en recieveren i væggen... Min netforbindelse er noget der hedder Bryggenet som bliver udbudt af "Group networks". DVS alle os der bor på Islandsbrygge, kører på det netværk. Er der måske en router et eller andet sted i bryggenet???
Hvordan ken jeg se om jeg har en router???
Undskyld hvis jeg lyder dum, men det er total russisk for mig!
KH Hanne

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 17:38

okay så.. hmm.. Det kan være ligemeget om de har en router. Du må nok ikke arbejde med den så.
Næste gang den går ned. Så prøv at gøre som følger:
Start - Kør --> skriv cmd og tryk ok. I kommandpromt skriver på ipconfig, og skriver 'default gateway' ip'en ned. Derefter skriver du ping efterfuldt af ip'en. Så kan du se om der er forbindelse mellem dig og gateway. Det går jeg ikke udfra at der er. Det er ret svært at finde fejl hvis man ikke kan connecte til netværkets router desværre.

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 17:46

Okay, det må jeg lige prøve... Men hvem har netværkets router?? Er det Group Networks eller?
Er det der mit problem er? Skal jeg kontakte dem? Eller er det min computer?
Nu har jeg i hvert fald skrevet det ned du har sagt, og prøver det, og så vender jeg lige tilbage og skriver hvad den siger...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 17:49

Har den altid gjort sådan, eller er det noget nyt?

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 18:01

Jeg synes ikke den har gjort det altid... Men det er ikke så længe siden jeg har fået den. Jeg skifter min computer ud ca. hvert andet år, så det er svært at holde styr på om den nu også lige har gjort sådan hele tiden. Men det mener jeg ikke den har. I hvert fald slet ikke så slemt som nu. Sådan som det er nu, har stået på i 4-5 måneder. Måske lidt mindre. Og jeg mener det er 1/2 år siden eller mere at jeg fik denne her computer... :o/

Accepteret svar
Fra : ting27

Modtaget 21 point
Dato : 26-09-04 18:32

Okay. Du kender ikke een der har en bærbar puter.. Så kunne i lige få testet om hans fungere.
Prøv at download det her program: http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022-10319876.html?tag=lst-0-2
Kør det og fjern den spyware du har på din puter. Så genstart og se om det har hjulpet.

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 29-09-04 13:40

Jeg har selv en bærbar, så nu prøver jeg lige at downloade det der adware du har nævnt, køre det og se om det hjælper. Jeg tror det bare ikke. Så tester jeg bagefter hvordan det går når jeg er på nettet på min bærbare, og så vender jeg lige tilbage. Jeg har heller ikke prøvet det der med at skrive ping efterfuldt af default gateway ip´en, så det prøver jeg også lige, selvom jeg ikke har den ringeste idé om hvad jeg foretager mig når jeg gør det! ;-D

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 03-10-04 17:48

Jeg har prøvet at ping´e den der "default gateway"... Og der sker ikke så meget. Der står bare noget i retningen af 4 pakker modtaget og 4 sendt 0 % gået tabt og gennemsnitshastighed på 2ms og det gør der både når den er ok og oppe, men også når den var nede...
Jeg har også prøvet at teste på min bærbare og jeg har samme problem på den... Så hvad gør jeg nu synes du? Kan det være mit netkort? Eller ligger problemet hos min udbyder...??

Godkendelse af svar
Fra : HPKristensen

Dato : 06-11-04 12:02

Her er lige en lille opdatering. Jeg har haft en netmand ude, og der er åbenbart nogle der "støjer" her på vores netværk. Så når jeg går på nettet får jeg en forkert standard gateway eller hvad det nu er for noget. Det er i hvert fald ikke min computer der er noget i vejen med, så langt er vi da nået. Det har hjulpet lidt at jeg har fået indtastet nogle bestemte dns servere som den skal pege på, men det er stadig ikke helt godt. Så nu skal der elektriker ud og måle kablerne osv... Alt i alt et meget mystisk problem, men som ligger hos udbyderen og ikke hos mig! Men 1000 tak for hjælpen og tålmodigheden!
KH Hanne