/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvilket intel bundkort bør jeg vælge.
Fra : emesen
Vist : 407 gange
130 point
Dato : 23-09-04 19:46

Jeg er ved at forberede køb af nyt bundkort, for nu skal det gå lidt stærkere.
Dog har jeg ikke tænkt at følge de nyeste og allerhurtigste.
Jeg påtænker også et nyt kabinet, uden for meget støj.
Ikke til spil
Til billedbehandling / Avi og DVD film.
Mit krav er:
Intel P4 2,4 - 2,8 Ghz
DDR SDRAM (da jeg har en del SDRAM)
Nok et ATX da jeg vil have så mange PCI slot som muligt til alt mit skrammel
Lyden er rimelig ligegyldig
USB også i front (men der har jeg et USB2 kort)
lyd i front
jeg har kigget her:
www.pc-netto>bundkort>intel>Intel Bonanza D875PBZLK (Socket 478 / Bulk)
og her: AOpen AX4PE Max (Socket 478)
og her: GigaByte GA-8INXP (Socket 478)

Modsig mig hvis mine ideer er helt hen i vejret.

Det er altid nemmere at surfe rundt for andre og finde noget.
Eyvind.
PS. Jeg skulle lige rette - derfor forsvandt spørgsmålet nr. 49981

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 20:19

Nu er mit allerede forældet, men det har jeg været glad for til billedredigering, websurf, webredigering, mine gamle strategispil osv. ASUS P4S533E som jjo findes i nyere versioner med mere FSB bredde. Jeg har P 2,4 på.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-04 20:31

2,4 - 2,8 er sikkert nok til mig.
vil det sige at denne er god nok: Asus P4S800D (Socket 478) den ser måske ikke så tosset ud og er lidt billigere en god 500 kr.
BjarneD.....................................det er jo en jungle det her.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 130 point
Dato : 23-09-04 21:17

Det var sådan noget jeg tænkte på.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 23-09-04 21:30

Tak for svaret BjarneD. Den tænker jeg lidt på.