/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
2 skærme til 1 PC
Fra : Rampagemusic
Vist : 548 gange
200 point
Dato : 23-09-04 08:47

Hej

Vi har i vores musikstudie brug for at koble en ekstra skærm til vores PC. Ikke så de viser det samme billede, men så skærmene nærmest sidder i forlængelse af hinanden - Jeg har set at det kan lade sig at gøre på mac, men mener også at XP Pro skulle kunne gøre det...

Skal jeg have et specielt grafikkort, eller skal jeg have 2 grafikkort....eller hva'?

Håber at nogen har svaret

VH Rampagemusic

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 23-09-04 08:51

Hejsa

Det er lykkedes for mig, ved at købe et kort med to skærmstik på. Med kortet medfølger et program, hvor man kan vælge at forlænge skærmene eller fo vist det samme på hvert.

Moltov

Kommentar
Fra : Rampagemusic

Dato : 23-09-04 08:54

Kan du huske hvad dit skærmkort hedder? -eller hvad findes der af mærker
Vh RM

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 23-09-04 09:04

Her er nogle:

3Dlabs Wildcat III 6110 − Graffikkort til multimonitor − Wildcat III − AGP Pro − 144 MB DDR ca. 11.000,-
Ati Fire GL8800 − Graffikkort til multimonitor − RADEON 8800 − AGP 4x − 128 MB DDR ca. 3.300,-

Dog er det ex, moms, og jeg fandt varene hos vores leverandør...Men bare for at give dig en idé om, hvad de evt. hedder.

Moltov

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 210 point
Dato : 23-09-04 09:07

Har selv et ATI 9200 grafikkort med 2 udtag et VGA og et DVI.
Den ene skærm er så forbundet normalt via VGA-stikket og den anden via en DVI-VGA adapter. (Følger med nogle af grafikkortene).
Når driveren er installeret, højreklikker du bare på skrivebordet.
Her kan du så vælge hvilken skærm, der skal være Primær og hvilken der skal være Sekundær.
Hvis du har sat indstillingerne for sekundær skærm til "udvid skrivebordet" kan du bare starte et program, trække det over på den anden skærm og stadig ha' skrivebordet på den primære skærm. På min opsætning skal jeg lige trykke på Gendan (midterst oppe i højre hjørne) for at kunne flytte.
Det kan sikkert også lade sig gøre med et ekstra PCI grafikkort, men det er sikkert mere bøvlet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 23-09-04 09:08
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-04 09:15

Øhhh, det var godt nok dyrt.
Jeg snakker om et grafikkort til 500 - 700 Kr.
Jeg spiller dog ikke ret meget, men bruger min pc til mere seriøse programmer.
Husk dog at ATI ****SE er en billig version af ATI **** (uden SE).
Hvis adapteren ikke følger med, koster en sådan omkring en flad hund.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Rampagemusic

Dato : 23-09-04 09:35

Hej igen. Tak for svarene. Grafikkortet skal på ingen måder køre tung grafik, så Gambrinus's løsning lyder mest fornuftig til vores brug. Tak for svaret!

Vh RM

Godkendelse af svar
Fra : Rampagemusic

Dato : 23-09-04 09:37

Tak for svaret Gambrinus.