/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp ang. komprimering!
Fra : skaarupman
Vist : 330 gange
120 point
Dato : 15-09-04 19:44

Hej alle!
Jeg skal til at brænde min hjemmevideo ned på et medie??? Jeg har prøvet VCD i Nero burning, men syntes ikke om resultatet... Dernæst prøvede jeg i formatet SVCD - det var lidt bedre men alligevel ikke alt for godt... Jeg har en DVD brænder, men skal lige have den installeret først. Er DVD formatet bedre end de andre - jeg mener om der er en væsentlig forskel i forhold til VCD og SVCD? Jeg har et canon mvx2i med 1,33 mil opløsning og det laver kanon kvalitet, men som sagt - da jeg brændte filmen ned i de 2 før nævnte formater blev jeg MEGET skuffet...
Jeg vil også gerne vide om det er nok med et alm. grafikkort ( Jeg har geforce 4 ti ) for jeg hører tit om et TV - kort???

Håber nogen kan finde hoved eller hale i mit spørgsmål.

Mvh Skaarupman

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 15-09-04 19:50

Er ikke lige helt sikker på om dvder er bedre end cder rent kvalitetsmæssigt, men grafikkortet har altså ikke noget at gøre med kvaliteten på hverken dine brændte cder eller dvder... Et TV-tuner kort er en speciel enhed til computeren, som gør at du kan se/optage tv og nogle gange radio på din computer - direkte fra antennestikket. Det har altså heller ikke noget med dette at gøre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 19:59

Det kommer jo an på hvilket format du bruger! Er det avi er det i princippet ukomprimeret data, hvis det ikke er directx eller xvid! vcd og svcd er komprimerede formatter!

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 15-09-04 20:12

Hmmm . blev desværre ikke meget klogere... Jeg vil gerne høre om der er andre (eller det kun er mig) som syntes at VCD og SVCD er i en meget ringe kvalitet i forhold til den rå AVI - fil som bliver lagt ind på computeren??? Jeg blev ihvertfald SLEMT skuffet da jeg så resultatet! Men jeg har også hørt at der er forskellige bitrater osv. som giver forskellig kvalitet. Men hvilket format kan anbefales til at brænde ned på?

/Skaarupman...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 130 point
Dato : 15-09-04 20:16

skal det bruges til at vise i en stationær dvd afspiller? Nero 6 kan f.eks lave en dvd direkte fra en camrecorder.

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 15-09-04 20:29

Hej Tedd!

Ja - det ender det nok med - jeg vil prøve at rode lidt med DVD formatet...

/Skaarupman...

Godkendelse af svar
Fra : skaarupman

Dato : 15-09-04 20:29

Tak for svaret tedd.