/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Merozoitter
Fra : Kuno666
Vist : 797 gange
200 point
Dato : 08-09-04 17:14

Hvorfor Merozoitten kun indvardere de røde blodlegemer og ikk alt andet..?

gider ikke alle mulige link vil ha en enkelt og prisis beskrivelsen af hvordan og hvorfor ellers bliver der ikke delt point ud...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-09-04 17:22

Ja ja kære Kuno666. Nu HAR du jo åbnet spørgsmålet, så dine 200 point ER tabt. Vær du blot glad hvis nogen gider svare på sådan et FLABET spørgsmål! Jeg gider ikke.

Og da dit spørgsmål er fyldt med stavefejl, kan man jo heller ikke vide om det du spørger om nu også HEDDER: Merozoit
eller der også er en stavefejl der???

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 08-09-04 17:26

luk da røven din laterlige nar og la sku da vær med at skrive hvis ikke du har noget fornuftigt dit fjols det var da for vildt..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-09-04 17:33

Og du kalder folk "laterlige"!!! Det hedder "Latterlige", Med 2 t'er. Analfabet!

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 08-09-04 17:41

såså tudefjæs har du også læst retskrivnings ordbogen bag fra så godt som du kender den, for du har da tydeligvis for lidt at lave når du græder over en stavefejl... jeg gætter på du er single gay lord fucker og at du ikke kan holde husdyr inden for døren så dum som du er at høre på...

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 08-09-04 17:49

I leveren sætter sig som bekendt Sporozoitterne, som kan ligge i dvale i op til 30 år, og så længe efter kan give udbrud af malaria. Og leveren er et af de "nemmeste" steder med adgang til de røde blodlegemer.
Sporozoitter deler sig til Merozoitter der angriber de røde blodlegemer.
Blodbanen er den mest effektive måde at komme rundt i kroppen på.
Og da de hvide blodlegemers primære opgave er at tilintetgøre/bekæmpe udefra kommende virus og bakterier, er det vel meget logisk at angribe hvor det er mest hensigtsmæssigt, såfremt merozoitterne ikke kan skade de hvide blodlegemer; i modsætning til f.eks. HIV-virus der er stærkt nok til at nedbryde de hvide blodlegemer og dermed kroppens eget immunforsvar.
Ved ikke om det er noget i den retning du forestiller dig.
Mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-09-04 17:51

Sikke søde ord der tales med her

Kuno666.
Du gider ikke links, og spørger ganske enkelt om noget meget vanskeligt.
Jeg kan ikke svare dig, da årsagen til hvorfor det er sådan ikke er til at finde noget sted (hvor jeg har ledt )

Jeg kan henvise til et link, som beskriver parasittens livscyklys, men om du er interesseret i det - er jo ikke til at vide. Personligt tror jeg, at det er det iltbindende protein i hæmoglobinet parasitten skal bruge for at overleve, men prøv selv at læs lidt om det..

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visSeksjon?vp_SEKS_ID=68440

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-09-04 17:56

Hold da helt op hvor er du krigerisk! Gå til terapeut med det. Men som allerede sagt er det altså ikke nogen hjælp at opføre sig flabet hvis man forventer et ordentligt svar her på Kandu. Farvel og Tobak.

Og bemærk venligst at jeg ikke har smidt omkring mig med Hadenavne eller skældsord! Det gør nemlig kun folk der VIRKELIG føler sig ramt. Så du må jo ha' følt at jeg ramte noget. Ved du hvad? Så prøv at lære at acceptere kritik, i stedet for straks at begynde med at kaste Lort i hovedet på folk!

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 08-09-04 18:11

okay så analfabet er ikke skældsord... hmm mystisk

Creamygirl og Dova 10.000 tak for svarene har godt været inde på den side som du viste men den står med sådan nogen ord så du næsten skal vide det i forvejen for at forstå meget af det... Jeg fandt et rigtigt godt svar ved Dova da det er konkret, kort og til at forstå så mange tak for det...

det var træls Arne nougatgren at der var flere som kunne skrive hva...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-09-04 18:33

Nej Kuno, det var ikke træls. Jeg havde sådan set forventet at netop dova ville kunne komme med et godt svar.
Men at du synes at ordet Analfabet er et skældsord, fortæller jo blot noget om dit forhold til det danske sprog!
Ordet er ikke mere et skældsord end f. eks. Bibliotekar!
Jeg synes stadig at du er "uartig" i dit spørgsmål og at du senere følger op med at være direkte "modbydelig" i dine kommentarer! Men PYT. Gi' nu bare dova de point. Hun har da fortjent dem!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-09-04 18:40

Hold nu jeres k***
Man får sq lyst til at tage den ene og banke den anden med.
I er lige grove - længere er den ikke at den ene bruger flere uartige ord end den anden - gør ikke DEN ANDEN bedre.....fik I den?!

Og ja, få nu givet de point til Dova, som efter dit eget udsagn har besvaret dit spørgsmål tilfredsstillende.

Godkendelse af svar
Fra : Kuno666

Dato : 08-09-04 18:41

Tak for svaret dova.
               du er for cool

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-04 19:02

Selv tak Kuno666