/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
spil
Fra : chris10
Vist : 403 gange
200 point
Dato : 05-09-04 09:31

når jeg vil køre visse spil kommer der et skilt som meddeler-
c/windows/system32/autoexec.nt.
systemfilen er ikke ejnet til at køre ms.dos og microsoft windowsprogrammer-
ps der har ingen problemer været før- men nu-
hvad er der sket og hvad gør jeg

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 05-09-04 09:35

Køre ældre programmer under Windows XPDe fleste programmer kører korrekt under Windows XP. Undtagelserne er visse ældre spil og andre programmer, der er skrevet specielt til en tidligere version af Windows. Når du vil køre dit program under Windows XP, skal du prøve følgende:

Kør guiden Programkompatibilitet. Du kan også indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt.
Opdater program, drivere eller hardware.
Disse indstillinger er beskrevet detaljeret nedenfor.

Guiden Programkompatibilitet
Denne guide giver dig besked på at teste dit program i forskellige tilstande (miljøer) og med forskellige indstillinger. Hvis programmet f.eks. oprindeligt blev designet til at køre under Windows 95, skal du indstille kompatibilitetsfunktionen til Windows 95 og prøve at køre programmet igen. Hvis det lykkes, starter programmet i denne tilstand hver gang. Guiden giver også mulighed for at prøve forskellige indstillinger, f.eks. skift af displayet til 256 farver og en skærmopløsning på 640 x 480 pixel.

Hvis kompatibilitetsproblemer forhindrer dig i at installere et program på Windows XP, skal du køre guiden Programkompatibilitet på installationsfilen til programmet. Filen hedder måske Setup.exe eller lignende, og den findes sandsynligvis på installations-cd'en til programmet.

Sådan køres guiden Programkompatibilitet
Start guiden Programkompatibilitet.
Følg vejledningen i guiden.
Bemærk!

Du starter guiden Programkompatibilitet ved at klikke på Start, klikke på Hjælp og support, klikke på Søg efter kompatibel hardware og software til Windows XP, og derefter klikke på guiden Programkompatibilitet under Se også i navigationsruden.
Indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt
Som alternativ til at køre guiden Programkompatibilitet kan du indstille egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt. Indstillingerne er de samme som valgmulighederne i guiden Programkompatibilitet.

Sådan indstilles egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt
Højreklik på programikonet på skrivebordet eller genvejen i menuen Start for det program, du vil køre, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Kompatibilitet, og ret kompatibilitetsindstillingerne for programmet.
Bemærk!

Fanen Kompatibilitet er kun tilgængelig for programmer, der er installeret på din harddisk. Selvom du kan køre guiden Programkompatibilitet på programmer eller installationsfiler på en cd-rom eller diskette, bevares dine indstillinger ikke, når du lukker programmet.
Hvis du vil have yderligere oplysninger om en indstilling under fanen Kompatibilitet, skal du højreklikke på indstillingen og derefter klikke på Hvad er det?
Opdatere dit program eller dine drivere
Hvis dit program ikke kører korrekt efter test med guiden Programkompatibilitet, skal du søge på World Wide Web efter opdateringer eller andre rettelser på følgende måde:

Søg på webstedet til producenten af programmet for at se, om der findes en opdatering eller rettelse.
Søg på Windows Update for at se, om der findes en rettelse til programmet. Klik på Startside på menulinjen i Hjælp og support, og klik derefter på Windows Update i den højre rude.
Hvis programmet er et spil, der anvender DirectX, skal du kontrollere, at du anvender den nyeste version af DirectX. Søg også på webstedet til producenten af dit skærmkort eller lydkort for at se, om der findes nyere drivere til dem.
fra hjælp og support i xp
mvh Granslam

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 11:38

Prøv at kopiere den autoexec.nt der ligger i windows\repair mappen over i windows\system32 mappen

Kommentar
Fra : chris10

Dato : 06-09-04 09:29

hej tusind tak nu kører det igen --det var >tedd< fif jeg prøvede

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 06-09-04 12:03

Godt så tryk på Accepter svar ude til højre for min kommentar

Godkendelse af svar
Fra : chris10

Dato : 11-09-04 22:22

Tak for svaret tedd.