/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Havbogasse
Fra : EstherErik
Vist : 930 gange
200 point
Dato : 02-09-04 18:04

Jeg er interesseret i at låne nogle nogle af de gamle Havbogasse, der ble udgivet i Sønderborg, da jeg gerne vil læse nogle af de gode historier på alsisk dialekt.
Er der nogen der har nogle, eller ved hvor de kan lånes, er jeg meget interesseret.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 02-09-04 19:33

Jeg synes det er lidt sjovt at du ved det er en tekst, og at du også overvejer LÅN, men ikke selv kommer i tanker om Biblioteket. JEG søgte på Biblioteksdatabasen og det tog 20 sek. at finde denne bog: Tryk på linket:

http://bibliotek.dk/vis.php?base=dfa&field4=fritekst&term4=Havbogasse&term7[]=sp%3Ddan&start=2&origin=sogning&sort=aar&step=1&element=L

Så har du den. Du kan ovenikøbet bestille den direkte!

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 02-09-04 23:16

Sorry,men ku ikke la vær "Arne den dygtige",hvad om du bare svarte på det spørgeren ønsker,uten nedlatende bemærkninger,er det så svært??,
sorry EstherErik men kan ikke være så svært at unnlade all den ekstra skrivning når du spørger om eksakte ting.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-04 23:29

Kære holniels -> Det er jo netop fordi jeg synes at det er lidt synd at "spilde" 200 point på noget, man lige så godt selv kunne ha' fundet ud af!

I øvrigt TAK for "Den dygtige", det synes jeg også selv at jeg er.

Den dag hvor DU kan skrive bare én sætning, uden at lave såvel stavefejl, sprogfejl som tegnsætningsfejl, kan du jo komme tilbage og overbeskide seriøse kommentatorer!

Men indtil da: Kan du ha' det godt!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-04 23:38

holniels -> I de tre linier du skriver, er der ikke mindre end 12 fejl. Det KUNNE jeg såmænd da godt leve med, hvis blot du kom med noget nyt og brugbart til selve spørgsmålet! Men det GØR du jo ikke! Så jeg ka' da godt forstå at du starter med at skrive SORRY! Det har du Squ også grund til at være!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 02-09-04 23:54

Jada,sorry igen jo,ser spørgsmål for lære litt,muligt der er feil i det jeg skriver men det kan jeg leve længe med,liker ikke dine STORE setninger,det forteller for mye om DEG.Men men .....
En ting til du,TA DITT EGO OPP og se seriøst på det..Hva ser du så????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-09-04 00:04

Joda kjære Nordmann. Jeg bruger icke en anden mands tråd til personlike hetcher. Som jeg sagde: KAN du icke komme mæ noe nytt til tråden! Da undlad at kommentere!

Dine personlige kommentarer til mig, får du komme frem med andensteds!

Kommentar
Fra : EstherErik

Dato : 03-09-04 11:51

arne.jakobsen og holniels
Jeg gider ikke læse jeres diskussioner på det jeg har spurgt om, den kan i føre et andet sted. Jeg har point nok, så jeg kan vel bruge dem som jeg vil.
Jeg har stillet et spørgsmål, og det ønsker jeg et svar på, som jeg kan bruge.
Hilsen EstherErik

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-09-04 15:28

Ok EstherErik: Det har du jo fået se mit Link. Det giver dig direkte den bog du spørger om! ;.))

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 02:22

Hej EstherErik. Du må selvfølgeligt meget undskylde at holniels og jeg brugte DIN tråd til at lære hinanden at kende! Men idag kender, og respekterer vi hinanden. Du har registreret dig som Superbruger, men kan åbentbart alligevel ikke finde ud af at "lukke" et spørgsmål. Jeg vil foreslå dig at gøre det du burde ha' gjort FØR du valgte at blive Superbruger, nemlig at læse punktet: Kom godt igang.
Den eneste der rent faktisk GAV dig et svar var mig. Og det vaar et godt svar. Men da jeg nu har pisset så meget på dig, så giv bare pointene til holniels. BARE DU SØRGER FOR AT LUKKE DINE SPØRGSMÅL! OK? ;oD

Kommentar
Fra : EstherErik

Dato : 12-09-04 11:00

Hej arne jacobsen
Du har sendt en kommentar til mit spørgsmål, som jeg hermed svarer på. Jeg sidder ikke ved computeren hver dag, og jeg bestemmer vel selv hvornår jeg vil godkende et svar, der kunne jo komme andre der var bedre end dit, men jeg lukker nu spørgsmålet, så er jeg vel fri for at høre mere fra dig.
Hilsen EstherErik

Godkendelse af svar
Fra : EstherErik

Dato : 12-09-04 11:01

Tak for svaret arne.jakobsen.