/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort og Driver
Fra : Nooben
Vist : 388 gange
40 point
Dato : 02-09-04 16:14

Hej.
Hvordan finder man lige ud af hvilket bundkort man har ? har ikke den store forstand på com, men det må vel være muligt at se et sted ? samt skal sådan et bundkort opdateres med nogle drivers ? og i så fald hvor vil jeg kunne finde sådan nogle ?
på forhånd tak

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-09-04 16:25

Prøv at hente Everest på
http://www.soft-ware.net/system/steuerung/benchmark/index.asp?licht=everest+download
Utillityprogram der fortæller dig alt om din pc.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 02-09-04 16:38

Ja det er smart lille program, men den skriver bare at mit motherboard har ukendt navn, andre forslag ?

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 02-09-04 16:39

Den giver et motherboard ID, men kan jeg bruge det til noget ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-04 18:48

Hvad er motherboard ID'en?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-09-04 19:07

Så må du pille dyret skilt ad.
Afmonter sidepladen, så skulle der et eller andet sted på bundkortet stå, hvilken fabrikat og modelnr. bundkortet har.
Gambrinus

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-09-04 20:22

nomalt nej (hvis det køre uden problemmer)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-09-04 20:23

går ud fra at du ikke selv har samlet dyret?
hvilken mærke er pc'eren?

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 03-09-04 00:02

Tak for de mange svar. nej har ikke selv samlet dyret, men jeg har lige funde kviteringen for hele svineriet, men det har selvfølgelig en masse navne på som er ren latin for mig. Hvis jeg lige udelukker de få jeg kender, som Ram, grafik kort, kabler osv, kan det så være: M/B S478 shuttle MS52N ? er det et bundkort navn?
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 40 point
Dato : 03-09-04 00:34
Godkendelse af svar
Fra : Nooben

Dato : 03-09-04 00:44

Tak for svaret tedd. det ser godt ud