/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Langt SCART-kabel
Fra : zxcvbnm1
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 31-08-04 21:33

Jeg påtænker at forbinde min DVD-optager til mit stereo-anlæg. Det betyder imidlertid, at jeg bliver nødt til at have et SCART-kabel fra DVD-optageren til fjernsynet på ca. 15 meter.

Hvilken betydning - hvis nogen - vil det få på billedkvaliteten. Lyden vil kører igennem stereoanlægget, så det skulle ikke give de store problemer.

Med venlig hilsen

zxcvbnm1

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 31-08-04 21:41

Du behøver kun fonostik

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 31-08-04 22:01

Til oscarfisk

Tak for svaret. Det er korrekt, at jeg kun behøver phonostik, hvis altså DVD-optageren stadig fysisk står i nærheden af fjernsynet. Phonokablerne kan så skabe forbindelsen til stereo-anlægget. Hvis DVD-optageren - som i mit tilfælde -kommer til at stå flere meter fra fjernsynet, vil jeg vel have behov for et langt SCART-kabel for at forbinde DVD-optager med fjersyn?

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 60 point
Dato : 31-08-04 22:11

Kommer an på kvaliteten af kablerne.
Jeg forstår det sådan, at du vil ha' DVD-afspilleren stående sammen med stereoanlægget og der derfra er en ca. 15 meter til tv'et.
Ok det er sådan set også lige gyldigt.
I Jem & Fix har de et (10 meter) sæt med S-VHS, Audio, Scartadapter m.m. til en 50'er.
Jeg har selv sat mit tv til min pc via de 10 m. S-VHS kablet og scart-adapteren (Billede) og Audio Stikket fra tv til mit stereoanlæg via de 10 m. Audiokabel (Lyd).
Jeg er ganske godt tilfreds med kvaliteten såååååå.
Med dette kabelsæt kan du prøve dig frem uden at ofre en bondegård.
Ok det er så ikke 15 meter.
Scart-kablet indeholder både billede og lyd samt nogle kontrolfunktioner.
S-VHS kablet indeholder kun billede og audiokablet kun lyd.
Det eneste du mister, er at tv'et selv slår om til DVD'en, når du starter denne.
(Kontrolfunktionerne mangler).
Det kræver selvfølgeligt at dit tv understøtter S-VHS.
God fornøjelse.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 31-08-04 22:47

Tak for svaret Gambrinus. Det var rigtigt forstået mht placeringen.
Jeg vil drage en tur i Jem & fix.

mvh
zxcvbnm1