/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan skal jeg brænde en 870 mb cd?
Fra : per.nielsen
Vist : 394 gange
250 point
Dato : 19-08-04 17:01

Hej. Jeg har lige købt 25 stk. Discpower cd-medier på 870MB/99min. Jeg så inden købet på http://www.instantinfo.de/overburn/laufwerke.php at min brænder (Lite on LTR-24102B) kunne brænde medier på op til 99:30:00, og jeg tænkte derfor, at det ville være en smal sag, at få den til at brænde disse medier. Desværre kan ingen af mine brænderprogrammer (Burnquick v. 3.0d & Nero 6.0.0.23) se at disse medier skulle være på 870 mb, men mener i stedet, at de er på 700 mb. Er der nogen, der ved , hvordan det kan være? Jeg har opdateret min brænder med den nyeste firmware, så det skulle ikke være der, problemet ligger. Er der nogen, der har erfaring med at brænde cd-medier med stor hukommelse, og hvilke programmer har I i så fald brugt?
Jeg håber, at der er nogen, der kan og vil svare på mit spørgsmål.
Med venlig hilsen
Per

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-04 17:41

I nero burde du kunne gå ind under files og preferences eller filer og indstillinger! Under expert features/indstillinger kan du sætte max cd size/størrelse til 99 minutter!

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 260 point
Dato : 19-08-04 17:53

Med Nero kan du godt brænde 870MB CD'er
Start Nero>
Klik på FILE og vælg PREFERENCER.
Der klikker du så på fanebladet EXPERT FEATURES, og sætter fluben i ENABEL OVERBRUN DISC-AT-ONCE BURNING.
Bagefter sætter du MAXIMUM CD LENGTH til 99 min.

Og for god ordens skyld klikker du dig også lige ind på fanebladet GENERAL og sætter RED MARKER til 100 min.

Det kan godt være at Nero, kommer og protester når du prøver at brænde en 99 min. cd, men det skal du ikke tage dig noget af.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-08-04 18:04

The following requirements must be met in order to create audio CDs that hold more than 100 minutes of music, or data CDs that hold almost 900 MB of data:

The CD burner must be physically able to process CD-R99 media. On more recent models, updating BIOS can often enable this feature. Additionally, the lowest writing speed for the burner should be 2x or, at most, 4x. If you use speeds that exceed these values to burn a blank oversized CD, the process will generally be abruptly aborted and the CD ruined.
The burning software must support both overburning as well as storage media with a capacity of up to 120 minutes (1060 MB). In our experience, the current versions of Nero Burning ROM, 5.5.7.8, and Golden Hawk 4.0A are excellent burning programs.
The blank CD itself should be labelled as a CD-R99, otherwise it doesn't support the higher data capacity. In general, any burning program can read the data on the blank, although most programs will categorize the blank as "CD-R80 or 79:59 minutes." But don't be fooled - more than 100 minutes of music (or roughly 900 MB of data) will fit on the blank.
Det ser ud til at du skal brænde ved 2 * speed eller højest 4*
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 19-08-04 18:10

Har brænd 99 min. CD'er med Nero 6.0.0.11 med en hastighed på 12x

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Godkendelse af svar
Fra : per.nielsen

Dato : 19-08-04 19:32

Jeg fandt frem til at "overburne" med nero, og fik skrevet en cd på 850 mb med 16 speed uden problemer. Tak for svarene til alle.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 19-08-04 20:09

Så lidt