/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
EU-Computer eller laptop4u.dk? lidt om F~
Fra : rbille23
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 10-08-04 23:49

Jeg har endelig fundet den rette bærbare for mig, Asus m6800ne, og har fundet den model jeg gerne vil have hos en netbutik der kalder sig EU-Computer Webshop, jeg kan købe den med garanti via edbforsikring...

Men, er lidt i tvivl om jeg "tør" købe den da jeg ikke kender noget til EU-Computer Webshop, og har hørt man skal vogte sig for små selvstændige webshops der lukker og går ned efter kort tid...

Jeg har så fundet den samme model hos laptop4u.dk hvor servicen ser ud til at være i top, tilgengæld koster den samme model ca. 1500 dkr mere, end hos EU, jeg kan også tegne forsikring hos dem via edbforsikring...

Så med andre ord, da det er samme produkt, samme forsikring, men IKKE samme forhandler, dækker garantien så hvis f.eks. EU-Webshop lukker om 1 år?

Hvad bør jeg gøre?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-08-04 23:54

Tja hvis firmaet går ned tror jeg ikke der rigtigt er noget at gøre! Så er det jo konkursboet du skal gøre dine krav gældende for!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-04 00:28

Før i tiden skulle detailbutikkerne selv betale størstedelen af garantiarbejdet på radio tv artikler, men det eksisterer vist ikke mere. En stationær pc der er samlet af en computersnedker vil stadig have gfaranti på hardwaren selv om snedkeren er væk og på en bærbar er der nok ingen tvivl om at ASUS importøren dækker.
Den problemstilling du ridser op er meget svær at gardere sig imod for hvilken som helst virksomhed kan gå ned i den branche. Jeg handler gladeligt i enmandsfirmaer og nyder godt af de lavere priser og ofte bedre service.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-08-04 00:34

Nu skriver du jo garanti via edbforsikring! Så er det jo en forsikring du tegner, og det er som sådan vel lige meget hvilken forhandler det drejer sig! Med mindre forretningen og forsikringen hænger sammen! Så er det jo mere forsikringsbetingelserne du skal lægge vægt på! I det tilfælde vil jeg tro at at laptoppen er forsikret uanset om EU computer går nedenom og hjem!

Godkendelse af svar
Fra : rbille23