/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Formatere harddisk
Fra : TBjorn
Vist : 319 gange
260 point
Dato : 02-08-04 21:51

Jeg vil formatere min harddisk, men får følgende:
Format kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af en anden proces. Format kan køres, hvis diskenheden kobles fra først. ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE DISKENHED BLIVER UGYLDIGE. Skal frakobling af enheden gennemtvinges? (J/N). Jeg siger ja, men får så følgende:
Drevet kan ikke låses. Diskenheden er stadig i brug.
Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-04 21:55

Prøv ved opstart at trykke F8. Du kommer nu i fejlsikret tilstand og kan formattere dit drev.

Se også : http://www.how2format.com/index.php?howtoformat=harddisk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 21:57

Hvad bruger du til at formatere.
Vil du slette hele harddisken og lægge nyt styresystem på.
Hvilket styresystem har du.

Kommentar
Fra : TBjorn

Dato : 02-08-04 22:12

Jeg bruger F8-metoden.
Jeg vil slette hele harddisken og ligge nyt styresystem på, ja.
Jeg har XP

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 270 point
Dato : 02-08-04 22:19

Du kan også bruge din XP CD-rom til at gøre det.
Læg Xp Cd-rommen i og start comp
Vælg ny og slet din XP partition
Opret en ny partition og lad XP formatere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-04 22:20

Tror ikke du kan formattere XP i fejlsikker!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 22:22

Det tror jeg heller ikke - men var ikke helt sikker.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 22:25

Prøv at se på denne vejledning:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 22:28

Inden du gør det..........er det en recovery CD du har - så vent lidt.

Kommentar
Fra : TBjorn

Dato : 02-08-04 22:30

Jeg har ingen recovery cd.
Jeg fatter ikke det skal være så svært. Har gjort det før. Havde 98 og der var der bare en MS-dos promt og jeg skrev format c: og så kørte det bare!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-04 22:33

Du har da en XP cd! Hvordan har du ellers installeret?

Kommentar
Fra : TBjorn

Dato : 02-08-04 22:34

Ja klart, men er det også en recovery cd?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 22:42

En recovery Cd er den XP skive som følger en ny comp hvor det hele er indstalleret.
Det er ikke for at gøre det svært - bare for at sikre at du stadig kan bruge din comp.
Men har du ikke denne recovery CD, så har du en eller to CD'er som indeholder drivere til din comp.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-04 22:44

Ja brug XP CD'en og følg det link emesen sendte før! Fremragende link

Godkendelse af svar
Fra : TBjorn

Dato : 02-08-04 22:50

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 22:54

Det er lige så nemt som '98 - bare nogle andre veje man skal gå.