/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Finde "skjulte" filer på hjemmesider
Fra : Olle_hansen
Vist : 578 gange
30 point
Dato : 24-07-04 19:00

Lad os kigge på et link: www.XXXXXX.com/YYYYYY.htm

"YYYYYY.htm" er selvfølgelig er HTML-dokument, der er linket til fra startsiden. - Så vi alle kan se den.

Men lad os sige, ejeren af serveren har lagt en anden fil ind på adressen: www.XXXXXX.com/2222222.htm

Og dette dokument er IKKE linket til nogen steder. Eftersom man ikke kan gætte sig til de ting, spørger jeg nu jer:

Hvis jeg skal kunne finde "www.XXXXXX.com/2222222.htm", hvordan gør jeg så?

Nogen tvivl?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-04 19:17

Er det i virkeligheden ikke; hvad der foregår bag 'kulisserne' i et 'Server Side Script' du mener ???

... i så fald : GLEM DET !

... i modsat fald; ..kunne du måske udtrykke dig en smule mere specifikt ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-07-04 20:20

Kan prøve at hjælpe til..

Forstil dig du er ved at lave en ny side til din hjemmeside og har lagt den ud på serveren for at se hvordan det ser ud. Men endu ikke har lavet et link på forsiden til denne nye side.

Spørgsmålet er så. Kan jeg på nogen måde se denne nye side på nogen måde uden at kende til adressen?

Mit svar som noob i dette emne ville være: Ja hent hele webstedet ned med frontpage eller et ftp program. Eller prøv dig frem på www.google.com Sidst nævnte har jeg selv været ude for at kunne se sider på min hjemmeside jeg slet ikke havde lavet link til endnu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-04 23:20

copycatDK -> Den metode du angiver virker hvis :

1.) Det er et site lavet med frontpage og hosten understøtter frontpage extensions.
2.) Du kender FTP adressen på siden, brugernavn OG password.

Det virker IKKE hvis :

Alt andet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-07-04 23:38

molokyle du har da sikkert ret.

Men mente bare at man kunne rippe et helt domæin med et ftp program. Selvfølgelige ikke alt hvad der ligger bag MySql osv..

Men så må google jo prøves.. skriv siden navn+ lidt søge ord og måske er du heldig hvis det eksistere her i cyberspace

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-04 23:48

copycatDK -> Prøv at finde filer der ikke kan nås fra index.html på denne side : http://home20.inet.tele.dk/friheden

...min side selvfølgelig

Filer = *.html, *.img, *.png, *.wmv, *.class, *.txt, *.zip osv...

...og hvad med underbiblioteker ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Læg dem her, så sér vi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 25-07-04 00:24

httrack er svaret. Kan ikke sige mere :P prøv at google den. Nåh ja, kan lige blære med at jeg fik sQ hentet hele Se & Hør's pige galleri med HTTrack. :P

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-07-04 00:32

Melder pas... Men går jeg på google og søger på mit domain så kommer der oplysninger frem som ikke er tilgænglig via forsiden eller noget andet sted på sitet..

httrack hvor for jeg fat i det???

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 25-07-04 12:02

heh.. jeg er stadig til lidt benarbejde..
tjek f.eks .css filen hvis du leder efter et billede og prøv at se om siden har "gemt" objektet under en anden .html som den linker til

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 11-08-04 18:50

Kan det tænkes google har adgang til at læse en logfil eller anden webstatistik på dit site?

Eller at du har fulgt et link fra din hemmelige side til en side på et site der viser sine refereres, altså sider der linker til det, enten vist på siden eller i en offentlig logfil, så google har fundet adressen derfra?

Hvad sker der, hvis du googler på hele adressen? Evt spørger google, hvilke sider der linker til din hemmelige side?

Leif