/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
RAID hakker i det på ECS L7VTA
Fra : dreyer
Vist : 298 gange
126 point
Dato : 24-07-04 10:21

Hej!
Pga. udvidelse i computeren forsøgte jeg mig for første gang at benytte mig af mit bundkorts indbyggede RAID-controller.
Bundkortet er et ECS L7VTA. Forsøget gik i og for sig godt, for harddisken kørte fint og blev genkendt, osv.
Men mit system (WinXP) begyndte med et til to minutters mellemrum at holde ca. et halvt sekunds pause, hvor alt frøs i dette korte øjeblik (lige fra pointer til afspilning af lyd, osv.).

Hvad i alverden er det for noget? Og hvordan undgås det?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-04 10:26

XP kan ikke finde ud af at du "bare" har sat en harddisk til raid controler uden at køre Raid-system.
Normalt er Raid-system noget man starter med ved installation, faktisk inden XP overhovedet er indstalleret.

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 24-07-04 10:35

WinXP kører en RAID-driver, og disken virker jo fint.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-04 10:39

Ja - men du har sat en HD til Raid controleren - normalt bruges mindst to HD

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 24-07-04 10:42

Er det et problem?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-04 10:46

Måske - for Raid er til "kørsel" med flere HD enten i serie eller paralelt.

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 24-07-04 10:55

Nogen der kender svaret på om man absolut skal have to drev på en RAID for at det ikke hakker i det (se oprindeligt spørgsmål)?