/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Markedsføring for netbutik
Fra : Hyena
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 20-07-04 01:18

Hvordan gøres dette billigst/gratis og bedst for en side der henvender sig til kvalitetsbevidste forældre ?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 20-07-04 07:27

Google kører nogle små reklamer, som du betaler et mindre startbeløb på, og derefter for antallet af besøg.

Ellers er den billigste reklame omtale. Send nemt anvendelige pressemeddelelser ud til relevante steder. De skal være skrevet således, at de ikke skal ændres i teksten for at passe ind et givet sted.

Accepteret svar
Fra : steenolsen

Modtaget 100 point
Dato : 20-07-04 08:47

Adwords fra google fungerer rigtig godt, og du kan selv bestemme hvor meget du maksimalt vil betale for dine klik. Der er IKKE startgebyr, som gfha nævner - du betaler kun for de klik der er.

Det fungerer på den måde at du opretter dig som bruger hos google, derefter opretter du en kampagne, hvor du indtaster de ord du kunne forestille dig at folk ville søge på for at finde frem til en butik som din. Hver gang folk klikker på en af dine reklamer (som en søgning på dine udvalgte ord gerne skulle resultere i), betaler du den pris du har sat klikkek til at skulle koste. Hvis du f.eks. har sagt 50 øre pr. klik, vil du skulle betale 50 øre for denne besøgendes klik på din annonce. Der afregnes månedsvis. Du betaler ikke for antallet af gange din reklame bliver vist - kun hver gang der er en der klikker på din reklame. Har du sat loft på f.eks. 50 kroner om dagen vises din reklame ikke mere, når der er klikket 100 gange på din reklame (hvis altså nu prisen var sat til 50 øre/klik...)

Dette system fungerer med det samme og det fungerer rigtig godt!!! Til gengæld kan det godt gå hen og blive dyrt alt efter dit budget....

Den gratis version tager tid men er på sigt selvfølgelig at foretrække Du skal have indsat metatags i koderne på din hjemmeside, der så bliver opfanget af robotterne / søgemaskinerne. Det kan snildt tage 6+ måneder før du ser resultater af det. Få endvidere andre hjemmesider (af god kvalitet) til at linke til din side - det giver også bedre placering i søgemaskinerne. Tilføj link til din hjemmeside i alle dine mails. Opret en mailingliste, hvor du udsender nyhedsbrev eller tilbudsmail hver uge/14 dag / måned eller hvad du nu synes.

Der er mange måder at optimere på, og det er en ren videnskab at få optimeret din side til søgemaskinerne... Min virksomhed tilbyder bl.a. søgemaskineoptimering, og hvis du er interesseret i at vi hjælper dig til at implementere det der står ovenfor i praksis må du gerne henvende dig til mig på support@effort.dk

Håber ellers at det hjalp
Steen

Godkendelse af svar
Fra : Hyena

Dato : 20-07-04 09:13

Tak for svaret steenolsen, det er bare helt perfekt.

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 20-07-04 14:41

Hmm. blander mig lige her...

Jeg startede et debat forum i marts måned. Jeg har ikke brugt en krone på reklame, men har lagt mit link ind alle de steder hvor jeg kunne komme til det (søg på "tilføj link" på google og der kommer masser af steder frem).
Denne taktik har gjort underværker, I kan selv prøve at søge på google på ordet "debat", den side der ligger øverst (på danske sider), det er min!
Et andet debatforum brugt den metode hos google I også nævner, men det er vist ikke gået helt nær så godt for dem.
Altså.. det behøver ikke at koste en krone at komme øverst.

Kommentar
Fra : Hyena

Dato : 20-07-04 15:28

Musenfryd, mange tak for dine betragtninger. I øvrigt kender jeg godt dit forum, det er altså også et af de bedre af slagsen, så det undrer mig ikke at det er populært.

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 20-07-04 15:33

Det kan sagtens fungere fint på den måde, og det er en af de veje man bør gå, når man optimerer. Det kommer dog også lige an på hvilken side du har. Uden at vide det præcist vil jeg mene at det er nemmere at blive placeret som nummer 1, når der søges på ordet debat i forhold til hvis der f.eks. søges på ordet digitalkamera.

En google-søgning på "debat" resulterer i 1.320.000 hits hvorimod "digitalkamera" ender med 6.490.000 sider. Nu ved jeg godt at de sidste mange mange sider formodentlig ikke har særlig meget at gøre med hverken debat eller digitalkamera, men de er der alligevel.

Giver dig for så vidt ret, men man skal alligevel lige have "branchen" med i overvejelserne / konklusionerne hvis man kan sige det på den måde

Fin side i øvrigt (din-debat.dk)

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 20-07-04 15:34

Og så er der også lige det med "kvaliteten" af de besøgende.....

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 20-07-04 16:49

steenolsen..

ja, jeg ved helller ikke noget om markedsføring som sådan, jeg ville bare lige dele mine resultater med jer, for det har langt oversteget mine forventninger.
tak for rosen i øvrigt, og nej.. de besøgende kan man bestemt ikke selv bestemme