/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
At lave en boksepude...
Fra : Will_O
Vist : 5645 gange
100 point
Dato : 16-07-04 23:32

Jeg har kigget på en del boksepuder i sportsforretninger osv. de er alle ret dyre, så derfor kunne jeg godt tænke mig, i stedet, at lave min egen - det burde ikke være så svært, men inden jeg begynder, vil jeg lige spørge om der er nogle her der har prøvet det før, eller bare kender noget til det, og som så i bedste fald kan vejlede mig lidt, anyone???

Hilsen Thomas

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 17-07-04 00:59

En pressening skumgummi og sand plus Div dele til ophæng...

Men søg dog efter en på nettet ser tit der er noget til slag på gulgratis.dk eller dba.dk osv. Og så kan du få nogle ret billige som nye også. Prøv at tag en søgning på www.google.dk og søg på bokseudstyr og du vil få mange gode links.

Håber det kan bruges til noget..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-04 07:40

Prøv at se på denne side http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=4401&cat_id=67703
der er tilbud fra kr. 299,- incl. kæder og ophæng, men uden fyld.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-07-04 11:51

Jeg så engang en bokser træne ved hjælp af en stor fender til en båd, som var fyldt med vand. Den havde bådedødvægt og eftergivenhed ved slag.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 17-07-04 12:24

BjarneD har helt ret.. En Fender er kanon.. Især hvis du vil bruge den i forbindelse med boksning. Da en fender er den bedste at træne de dybe stød på. Og den flyver hellere ikke frem og tilbage. Det samme gælder også de der runde orange fender der. de er også kanone.
Men hvis det kun er til fitness træning må jeg anbefale en alm. sandsæk.

Kommentar
Fra : Will_O

Dato : 25-07-04 18:32

Hmm jooo men jeg mente sådan en lidt mere præcis vejledning - først tager man 1 lag sand på 20cm - så 3*2cm skumgummi (liggeunderlag) etc.... - ANYONE

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-04 17:52

3-5cm skumgummi lag hele vejen rundt i sandsækken (Alle slå flader) Også i bunden. Fyld den med sand eller hvad du ellers kan finde på at fylde den med.. Det hjælper ikke meget at blande sandet op med noget eller ligge det i lag da sandet altid vil falde til bunden!
Der kan også bruges ganske almindelig presset skumgummi. Men her gælder det stadig at alle slåflader skal beklædes med skumgummi først.

Godkendelse af svar
Fra : Will_O

Dato : 28-07-04 15:28

Tak for svaret copycatDK.