/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
hastighed
Fra : krasno
Vist : 391 gange
33 point
Dato : 09-07-04 18:52

Hej
er lige faldet over et access-point ret billigt, men du da jeg komer hjem ser jeg at det "kun" kører 11Mbps...
Den ene PC, min egen har et Wlan-kort indbygget, og kører 54Mbps, meningen var så at min datter skulle køre på den gamle pc..
men er de 11Mbps hurtigt nok?
Har endu ikke købt trådløst netkort til datterens PC....
hvad er mest smart: PCI eller usb??
også hvis nu man skulle finde på at overføre video/DVD ...??
Med venlig Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 09-07-04 20:16

Vil nok mene 11mb er alt rigelidt. Det er hurtigere end de fleste computere kan følge med.
Forstå det på den måde at det hjælper frks. ikke at have en 4mb internet forbindelse hvis computeren ikke kan åbne sider/programmer/spil osv. hurtigere end hvis det var 1mb forbindelse.

Kan ikke lige forklare mig så godt på din situation. Men håber du kan bruge det til noget

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 09-07-04 20:22

Jeg har ikke den helt store viden om dette, men en ting er helt sikkert
at hvis din datter bare skal bruge den forbindelse tin internet, så er det
fint nok, men hvis hun skal kunne se film ja så er det nok lidt for lagsomt.

Ang hvad der er bedst USB eller PCI, jeg syntes selv at PCI er bedst men
det kommer også an på PC'eren for PCI trækker mere på computeren kraft
end USB gør. Det er hvad mine erfaringer siger mig.

Kommentar
Fra : krasno

Dato : 09-07-04 21:35

Hej Copycat og jhvp
Mht internettet, så er det helt ok, at det evt. ikke kører 100% -jeg forstår helt hvad du mener Copycat:)
Mht film, ..hmm mjaa.. jeg er egentlig lidt i tvivl om det nu også er nødvendigt... men rart at kunne..
hvis der er andre der har erfaringer vil jeg gerne høre om det..!!
..men ok prismæssigt er der jo os' forskel...
Mht usb/PCI, er hastigheden den samme?? jeg har ellers altid haft opfattelsen af at USB'en var langsommere...
datterens PC kan kun klare USB1.0 er det er problem??

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 09-07-04 21:56

krasno.

Det kan jeg godt forstå *GG* Jeg mener bare at hvis jeg frks sidder ved en ældre computer så vil jeg da ikke kunne se forskel på åbning af en side med et 1mb modem eller et 2mb.

Frks. min svorger har stofa i Kolding med 2mb forbindelse og jeg tager sidderne pænt hurtigere ned end ham selv om han lige har geninstalleret sin computer. og min er godt fyldt med ca 15gb ragelse.
pointen er at han har en 500Mhz P2 med 512 SD Ram. Jeg sidder med en laptop 2,0GHz 512 DDR.

Håber du forstår hva jeg mener nu.

Men med 11mb trådløs forbindelse burde hun kunne se fint nok film osv. Jeg kan se det uden probs og jeg køre selv trådløst når gutterne slår sig sammen og spiller CS. Derfra har jeg også set film (filmklip) i downstream fra min makkers computer uden noget lort med grafikken eller noget.

Kommentar
Fra : krasno

Dato : 10-07-04 01:11

Hej copycat
Jeg kan 100% godt følge dig, jeg studesede bare over hvad man så skal med 128Mb -så'en en dims så jeg efter jeg havde købt den anden...og kunne jo godt se at der fra 11 er langt op til 128...så jeg fik jo lige den der irriterende fornemmelse af at have købt noget lort:),,
altså hvis nu 11 er rigeligt hvofor så 128..eller omvendt? hmm??
forstår du det? :)
Men mon ikke jeg beholder den jeg købte i dag...299,- det kan vel ikke gøre meget billigere...
Anders

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 33 point
Dato : 10-07-04 01:26

Tror måske den er ret fremtids sikret. Det vare jo ikke længe før vi køre bredbånd på fibrer igennem stik kontakten. Og der vil vi komme til at kunne mærke nogle helt ekstreme hastigheder ude i fremtiden. Og den er faktisk ikke så lang væk. Det skulle undre mig hvis ikke allerede det var bredbånd via el nettet et sted i DK.

Kan forresten lige tilføje at vi i Svendborg får bredbånd gennem el nettet fra August. Standart abonnement 175kr for en 512/512 Ret billigt synes jeg. Detsuden vil de over hele landet udbygge det med mobil og fast telefon også. Kender ikke taksterne for telefon. Men har fået oplyst at et abonnement som dækker standart internet/telefon/fast telefon 275kr md. Det lyder ret billigt vil jeg mene.. Men nu må vi se..
(Det har ikke noget med tråden at gøre. Men ville bare lige fortælle det)

Kommentar
Fra : krasno

Dato : 10-07-04 01:37

:) det her har heller ikke noget med tråden at gøre, men pyt med det:)...!!
jeg har læst om det.. og har spurgt SEAS om de har nogen planer men desværre..
lyslederkabel direkte ind i stuen er vel klart den bedste løsning..
Man kan jo godt spekulere lidt over hvad der var sket mht hastigheden på internettet hvis danmerk i sin tid ikke havde valgt hybridnettet, men derimod lysleder nettet ind i hvert enkelt hus...allerede i begyndelsen af 80'erne..
Men ok det valgte man ikke, men sikke et syv-mile-forspring vi havde haft i dag...
Never mind.. foreløbigt så kører jeg 2048/128 fra Cybercity, og det er ok..den største begrænsning er serverhastighederne rundt omkring.., ved alm. surfing går det sku' ikke hurtigere om man kører 256 eller 2048...overhovedet ikke..
Yahoo foreksempel kører efter min mening lige så hurtigt på et alm modem!!!...
Det er egentlig "lidt" irriterende...

...og så er vi vel lidt inde på det med nødvendigheden af hurtigt udstyr..igen ik'?? :)
:)

Godkendelse af svar
Fra : krasno

Dato : 10-07-04 15:32

Tak for svaret copycatDK.