/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
(!!!) Hvordan bruger jeg 2 Mbit/s fult u~
Fra : danielskovmand
Vist : 627 gange
9 point
Dato : 08-07-04 19:07

Jeg har 2 Mbit/s ved Cybercity, og jeg har teste min forbindelse (den er okay) men når jeg bruger P2P el. ED2K programmer ja så D-loader den ikke hurtigt... findes der en løsning eller skal jeg leve med det ????

(-_DanielSkovmand_-)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 19:44

Du kan aldrig køre hurtigere end den server du henter fra.

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 08-07-04 19:56

Ja selvfølge.. men hvad med en ADSL Speed up??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-04 20:46

Kæden er ikke stærkere end det svageste led

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 20:50

Du kunne jo bruge downloader der kan køre med flere strenge, men jeg syntes ikke det gør den store forskel for det skaber kun mere båndbredde hvis der er automatisk begrænsning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 22:44

Brug en download accelerator, men pas på !!! Mange er fulde af Spy-, Ad- og Malware.

Disse er garanteret fri for 'snavs' og anbefales af http//:spywarefri.dk :

1.) http://www.stardownloader.com/
2.) http://www.freshdevices.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 22:45

Ups... spywarefri.dk ligger selvfølgelig her : http://spywarefri.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 22:55

Jeg kender begge de downloadere, gode, og bruger selv Fresh Download, som dog kører manuelt.
Fresh leverer i øvrigt nogle fine gratis tools hvor fidusen åbenbart er at man bliver præsenteret for reklamer i forbindelse med jævnlige opdateringer. Ufarligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-04 05:47

Danielskovmand

Kigger du lige her http://www.kandu.dk/dk/spg/44642

Kommentar
Fra : OleSahl

Dato : 10-07-05 21:45

Du skal en helt anden vej for at udnytte din forbindelse ordentligt.
1. find en news udbyder som har ALLE grupperne og køb et abb hos dem. Sørg for at læse hvad folk skriver i deres forum for at finde ud af om de nu også kan levere den hastighed du forventer at få.
2. find så en side som kan levere filpakker (.nzb) filer som f.eks. newzbin og et godt binært news prog.
så køre din forbindelse for fuld knald når du henter noget (eller sender for den sags skyld)

Mvh. Ole Sahl

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-05 22:32

Danielskovmand!
Det er ikke dig der suverent kan bestemme hastigheden på din opkobling.
Alt efter hvad du har koblet op til af steder på nettet, og hvilken vej rundt om i geografien, de data du modtager, har været; så er det det svageste led der bestemmer farten på den forbindelse du har.
Nettet er godt nok hurtigt idag, men der findes stadig svage led rundt omkring i det globale netværk, som kan give dig en dårlig oplevelse af fart, og så har det naturligvis også noget at gøre med den trafik der måtte være på det tidspunkt du er koblet op.
Du vil derfor kunne oplevet en langt hurtigere forbindelse, hvis du kobler op på et andet tidspunkt.

Du kan næsten sammeligne det med at jage alt trafik fra en motorvej, ind på en bivej og så prøve at opretholde det høje tempo.

IT-motorvejen har også biveje!

Accepteret svar
Fra : ehtrod_n

Modtaget 9 point
Dato : 10-07-05 22:41

jeg mener at du skulle få dig 4 Mbps i sted for ... desunden syntes jeg du skulle lukke dette spg.
Jeg håber du kan bruge dette.

Godkendelse af svar
Fra : danielskovmand

Dato : 10-07-05 22:42

Tak for svaret ehtrod_n.

jeg har fået en 4 mbps ellers tak

Kommentar
Fra : OleSahl

Dato : 10-07-05 22:45

ehtrod_n hvad er det da for et svar? det kan han da ikke bruge til noget som helst.
Hvis han ikke kan finde tjenester på nettet hvor han kan udnytte hans 2 Mbit linie hvordan får du det så til at han skulle kunne bruge en opgradering til noget som helst?

forøvrigt så kan man hos enkelte af news hosting firmaerne få adgang via forskellige port nr. og på den måde have f.eks. 4 forbindelser til deres servere via forskellige veje igennem nettet.

Mvh. Ole Sahl

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-05 22:58

OleSahl -> Den ene er en glad mand ...den anden bare så sød og dejlig !!!

</MOLOKYLE>