/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
.gi file til .iso
Fra : HanSSoN
Vist : 442 gange
200 point
Dato : 02-07-04 20:54

Jeg har intet forstand på dos eller kommandoprompt.

Men jeg har lige et spørgsmål, jeg har en dvd film som er konviteret til en .gi file. hmm, jeg skal have lavet den om til en
.iso fil. Jeg har fået lidt hjælp......Men jeg kan ikke få det til at funke!

se her.

For the guys who does'nt know howto work around .gi
images, here's a "fix"

Start with renaming the files like this :
matrel.gi = delete it.. Not to be used
matrel(11).gi = matrel1.gi
matrel(12).gi = matrel2.gi
matrel(13).gi = matrel3.gi

Fire up your commandpromt and do a:

copy /b matrel1.gi+matrel2.gi+matrel3.gi <outputname>.iso

This will create a working .iso file for you to burn/mount

Jeg har prøvet dette..men den kan ikke finde filerne...hmm hvor skal filerne ligge på HDD. Jeg har prøvet på alle måder.
Hvis jeg nu ligge filerne ude på roden af mit E:\ drev, hvad hedder denne formel "copy /b matrel1.gi+matrel2.gi+matrel3.gi <outputname>.iso" så. Er der nogen der kan hjælpe mig her.

plz hjælp mig. Mvh Jesper.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 21:11

I DOS må <outputname> må ikke være længere end 8 tegn og må ikke indeholde æøå !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 21:15

Altså :

1.) Genstart i DOS.
2.) skriv : e:
3.) skriv : cd\
3.) skriv : copy /b matrel1.gi+matrel2.gi+matrel3.gi output.iso
4.) skriv : dir /w /p *.iso

Nu skulle du gerne få listet alle de *.iso filer du har i roden på e:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 21:48

Ps. Du kan stadig nå at slette dit 'andet' spørgsmål. Er der først kommenteret ? ...fanger bordet og pointene er tabt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 21:50

Ps. Husk at der skal være mellemrum mellem + (plus) og filnavn i ovenstående :

Altså : copy /b matrel1.gi + matrel2.gi + matrel3.gi output.iso

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 21:56

Sidder lige og roder i min gamle DOS hjerne :

Du kan vel også skrive : matrel1.gi + matrel2.gi + matrel3.gi > output.iso
..istedet for ovenstående.

Det lægger blot filerne sammen (concatenate) og omdirigerer output til filen output.iso

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 03-07-04 10:27

Som technet skriver i dit andet spørgsmål, skal du selvfølge sørge for den forudgående omdøbnning af filerne er forløbet korrekt. Hvis de originale filer ligger i roden på e:

1.) Genstart i DOS
2.) skriv : e:
3.) skriv : cd\
4.) skriv : ren matrel~1.gi matrel1.gi
5.) skriv : ren matrel~2.gi matrel2.gi
6.) skriv : ren matrel~3.gi matrel3.gi

..og følg så mine ovenstående kommentarer

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 07-07-04 20:24

1000 Tak for svaret molokyle. jeg fik det til at virke....