/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
cd+ eller cd-
Fra : fnug
Vist : 451 gange
150 point
Dato : 30-06-04 22:24

er der nogen der kan forklare forskellen på cd+ og cd - på forhånd tak*S*

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 22:33
Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 22:35
Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 22:37
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 22:46

Return>> Dine besvarelser kan vist kaldes multiple-choice

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 23:07

prøv nu på at få dig et liv hr BjarneD holder børnehaven lukket fortiden siden du ikke har andet at tage dig til

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 30-06-04 23:12

Man plejer at sige at + er bedre kvalitet... På et + medie kan man som regel overburne mere osv..

Prøv at læse den her: http://www.answerbag.com/q_view.php/2279
Det er mht DVD men gælder sikkert også for CD'er

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 23:13

Hvad med dig du gætter med link over alt. Det kan da vist kaldes, at lege desuden er jeg alt for gammel til at have gået i børnehave

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 23:15

Sorry Draageos du kom da med et reelt bud.

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 30-06-04 23:21

Jeg prøver da

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 23:28

jo du er sgu da for dum må jeg sige tag for h at blive gift og få dig et liv istedet for at søge andres fejl men ak du er jo kun et skvat så jeg vil lade dig hvile i din egen bæ

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-04 23:31

Det er som Draageos linker til! Forskellige fabrikanter forsøgte at køre deres standard frem, og så gik der rav i det! Lidt ligesom forvirringen omkring VHS, betamax og et tredje system, der var engang. VHS vandt dog til hjemmebrug. Med hensyn til DVD er det dog ikke gået så galt, da der findes multibrændere der kan skrive begge formater! Der findes osse et tredie format der hedder DVD - RAM forøvrigt

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 23:33

bjarneD lige lidt til natten lol http://www.b-a-b-y.dk/artikler/veogvel/suttefl.asp

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 30-06-04 23:35

Kan alle Dvdafspillere, afspille både dvd-r og dvd+r. eller er der kun en af dem der kan bruges til dette formål.
Er der nogen der kan forklare, hvad man enlig bruger De to forskellige måder at brande på..... til?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 30-06-04 23:35

... Hvis vi skulle holde os til emnet...
>fnug, "CD+R" termet har ikke ligefrem samme begrundelsesgrundlag som det har med DVD'erne.
"+" (plusset) er angiveligt taget i brug for at profilere sig selv i forhold til andre medier, og for at angive at der er tale om en bedre kvalitet

Til forskel fra DVD-R og DVD+R skulle der ikke være nogen problemer med at kunne køre hverken CD+R eller CD-R på alle brændere.. (Det er så bare hvad jeg har fået fat i)

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 30-06-04 23:37

-> HanSSoN prøv at læs mit link tidligere og så tedd's svar...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-04 23:40

Nej du skal som sagt have en multidvdbrænder, og når de er brændt er der ikke den store forskel dem. - skiver er som regel lidt billigere. Hvis du skal bruge dem til en stationær DVD afspiller, skal man naturligvis sikre sig at dvd mediet er kompartibelt med afspilleren!

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 30-06-04 23:40

Ja men jeg ville bare høre om dvd afspiller både kunne tage - og + cder det har du da ikke svaret på!

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 30-06-04 23:44

Jo, det kan de da vel godt..?? Nu bliver jeg helt i tvivl. Men jeg er ellers 90% sikker

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 160 point
Dato : 30-06-04 23:47

Ikke en stationær! Der er meget forskel fra mærke til mærke!

Her er en oversigt over nogle DVD afspillere, men hvis din ikke findes på listen bliver du nødt til at prøve dig frem
http://www.videohelp.com/dvdplayers

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-04 23:48

Bliver nu osse i tvivl! Snakker du om cd eller dvd?

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 30-06-04 23:50

Jeg er sikker på min kan, jeg har en kiss dp508. Men jeg er ikke sikker på alminlige dvd player kan! eller kan de?
Men det er dvd+R man skal købe....ik. alså hvis det skal afspilles i en alminlig dvd player?

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 30-06-04 23:51

jeg snakker om dvd skiver!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-04 23:55

prøv at se mit sidste link! søg efter din afspiller!

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 30-06-04 23:58

Jeg har søgt...det er lidt forskelligt. men de fleste kan afspille både + og -... fedt nok. men jeg tror jeg går
efter dvd+R de skulle være lidt bedre kvalitet. Var der vist nogen der skrev!

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 01-07-04 00:01

nemlig og så også lige det at: "DVD+R is a dvd disc that allows multiple layers for one disc where as dvd-r only allows one layer. They will not compete to become the de Facto standard, because they are both here to stay. Multi layer DVD+R can allow extra capacity per disc than DVD-R hence its high cost!"

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 01-07-04 00:17

Tak for chatten alle sammen....så lærte jeg også noget i dag..hehe

Mvh Jesper.

Godkendelse af svar
Fra : fnug

Dato : 01-07-04 01:06

Tak for svaret tedd.
         det var lige det jeg ville vide om det er en ged for en dvd afspiller om det er + eller - og fandt ud af at det er det ikke helt for mit vedkommende da min dvd er fra år 2000. så tusind tak for svaret*S*