/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Ryde op .bat fil
Fra : Yumatci
Vist : 384 gange
20 point
Dato : 29-06-04 19:46

Hej jeg har lavet en bat fil som hedder Erase.bat og ser sådan ud:

@Echo off
Echo.
Echo Rydder Op...
Echo.

Del /Q C:\"Documents and Settings"\"Tobias"\"Cookies"\*.*
Del /Q C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Oversigt"\*.*
Del /Q C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Temporary Internet Files"\*.*
Del /Q C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Temp"\*.*

Og som skulle rydde op i alle internet mapperne for mig når jeg kørte den men når jeg kører den sletter den kun filerne Cookies mappen hvorfor virker den ikke og hvordan kan jeg få den til at virke???

Håber nogle kan hjælpe!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 19:55

Måske skulle du kigge lidt på denne: http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/
Da jeg kørte Win 98 havde jeg lavet noget tilsvarende, men den fungerede ikke ordentligt i XP og W2K så jeg fandt anden løsning. Ved du godt at i InternetExplorer kan du sætte den til at slette TemporaryInternetFiles når du lukker browseren Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret 12. linje fra neden

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-06-04 19:56

muligvis fordi der ligger mapper der inde?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-06-04 20:00

Temporary internet files mappen er vist markeret som System, så du skal fjerne denne attributte først med attrib kommandoen, noget i stil med:

attrib -S /D /S C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Temporary Internet Files"\*.*

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-06-04 20:07

Put /S flaget på del kommandoerne.

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 29-06-04 21:03

Det som du siger Bertelbrander virker nu sletter den Temporary Internet Files men den sletter stadig ikke Temp og Oversigt hjælp

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 29-06-04 21:05

Min bat-fil ser sådan ud nu vis det er til hjælp:

@Echo off
Echo.
Echo Rydder Op...
Echo.

Attrib -S /D /S C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Temporary Internet Files"\*.*
Attrib -S /D /S C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Oversigt"\*.*
Attrib -S /D /S C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Temp"\*.*

Del /Q /S C:\"Documents and Settings"\"Tobias"\"Cookies"\*.*
Del /Q /S C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Oversigt"\*.*
Del /Q /S C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Temporary Internet Files"\*.*
Del /Q /S C:\"Documents and Settings"\"Tobias\Lokale indstillinger"\"Temp"\*.*

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 20 point
Dato : 29-06-04 21:36

Prøv at tilføje /F til del kommandoerne og -H til attrib kommandoerne

Ellers, prøv at studere fejl meddelelser, evt post dem her.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 21:45

Problemet er de lange filnavne ikke duer i DOS !!!

Prøv :

Kode
@echo off
deltree /y c:\docume~1\tobias\.
cls

..og gem som slettoby.bat

Så kan du køre slettoby fra commandolinjen, fra en DOS genvej ..eller fra en andre *.bat filer med : Call slettoby.bat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 21:47

Har du skjulte/systemfiler i dit bibliotek skriver du :

Kode
@echo off
attrib -a -h -s c:\docume~1\tobias\.
deltree /y c:\docume~1\tobias\.
cls

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 21:49

Kandu.dk laver 'møg' i den

@echo off og attrib... og deltree..., og cls, skal stå på hver sin linje

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-06-04 21:50

Lange filnavne fungerer fint i Win2000 "dos"

Win2000 har ikke deltree

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 21:52

Tegnet : ~ fiender du ved tastekombinationen : ALT GR + ^ ..eller ALT + (NUMERISK TASTATUR) 0126 (..virker i notepad.exe. og DOS ; IKKE på Kandu.dk !!! )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 21:53

BertelBrander ->

Sorry... jeg bruger Win98.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 21:55

Win98 SE 6.0.2800.1106 ...that is

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Yumatci

Dato : 30-06-04 10:22

Tak for svaret BertelBrander. Nu virker det mange tak skal du have!