/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB-hub
Fra : olarsen
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 27-06-04 05:39

Jeg har et ualmindeligt irriterende problem med min 4-ports USB hub. Jeg har en scanner, en printer og en gang imellem et kamera tilsluttet, hvis jeg har tændt for printer og scanner kan jeg ikke overføre billeder fra kameraet, for at overføre billeder må jeg slukke for printer og scanner og dernæst boote PC'en. Hvis jeg har disse enheder slukket, når jeg tilslutter kameraet, så kan jeg godt overføre billeder, men kun indtil jeg evt. tænder for de andre enheder, så stopper overførselsprocessen med det samme. Nogle gode forslag?
Hilsen Ole

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-04 05:57

Forsynes nogle af enhederne med strøm fra hubben ?
Kan den trække dem ?
Der fås USB-hubbe med tilhørende strømforsyning.
Min hub kan f.eks. ikke trække mit kamera.
Gambrinus

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 27-06-04 06:20

Jeg vil også mene det er et strømproblem, køb en hub med strømforsyning.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 27-06-04 06:25

du må kun trække 1,5 Ampere fra usb porten, så eftersom hubben kun sidder i en port må du max suge 1,5 / 4 Ampere pr port i hubben (teoretisk)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-06-04 10:01

I stedet for at ofre penge på USB-hub så køb et indstikskort med USB2 ca. 200kr.
Til camera kan du købe en kortlæser for små penge og så er du kørende med fuld fart.
Emesen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-06-04 10:16

>Gert Du mener mA ik'
Gambrinus

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 27-06-04 15:46

nej, du må suge 500 mA fra porten i computeren......
dvs. du har ca. 2,5 watt du kan hive ud af den

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-06-04 23:22

Først tak for de mange gode svar. Den med de 1,5/4 Amp lyder lige heftig nok 1,5 Amp er faktisk ret meget når vi taler USB port, men nok om det. Min USB hub har mulighed for ext. strømforsyning så det vil jeg prøve først. Jeg ville også helst have et indstikkort med USB . . ., men en hub er den nemmeste løsning
Gert; 500mA er ikke nødvendigvis lig med 2,5W, hvis du har 50V er det lig med 25W
Jeg vender tilbage om et par dage, når jeg har haft lejlighed til at afprøve den med ext. strømforsyning.

Ole

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-06-04 07:18

P = U x I

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 28-06-04 10:18

Hallo!!!

USB standard: 5 Volt og MAX 0,5 A eller 500 mA fra porten i computeren!

DVS. du har uden ekstra strøm max 0,1 A i de 4 porte pga. tab

5 volt * 0,5 A er lig 2,5 watt sidst jeg tjekkede.....!

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 28-06-04 10:21

Ked af fejlen i mit første indlæg, men jeg var sovende på det tidspunkt, og tænkte mig ikke om, SORRY!!!

Men standarden ER: 5 Volt og 0,5 Ampere

MVH

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 29-06-04 00:10

Hej igen, Jeg har forsøgt med en extern PS troede i første omgang at det hjalp, men da jeg anden gang ville forsøge at oveføre et billede virkede det igen ikke.
Måske den med de ekstra porte alligevel er den eneste mulighed, hvilket også var min første umiddelbare tanke.

Andre gode forslag??

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 29-06-04 08:26

........ikke rigtigt, hvad styresystem kører du med?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 29-06-04 17:49

Jeg har W2K pro

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 06-07-04 14:08

Tak for svaret Gambrinus.
Du kom først med det svar, som gør at jeg stort set ikke har haft problemet siden jeg satte den ext. strømforsyning på. Derfor er pointene dine. også tak for svar til jer andre.

mvh ole