/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Surround problem
Fra : john.Svenningsen
Vist : 491 gange
40 point
Dato : 11-06-04 13:07

hej jeg har lige købt et surround sæt
men mit lydkort har kun line-in og line-out og mic
så derfor kan jeg ikke spænde det til da det kræver rear, front og c/sub
kan man ikke få en box der samler rear, front og c/sub i et mini jack kabel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-06-04 13:12

Har ikke hørt om det! Lidt underligt at forsøge at køre surround via et almindeligt lydkort, men sådan er vi jo så forskellige! Er der ikke en mulighed for at samle højtalerne via subwooferen og så køre alm. stereo derfra?

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 11-06-04 13:14

Du skal have et specielt lydkort, som har de udgange du skal bruge. Man kan ikke sætte 5.1 kanal ned i et analog mini-jack stik, som kun råder over to kanaler..
Desuden koster et lydkort med 5.1 ikke alverden i dag, kig evt. på www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 11-06-04 13:17

uf... Ellers ærgeligt at prøve at køre surroundsound på et lydkort der kun kan klare stereo
Du kan få et rimeligt godt surround kort til 226 kr. her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49678 (Ikke for at reklamere men for at vise prislejet)

ellers kan du jo prøve at søge på et kort der kan klare surround på http://www.edbpriser.dk eller http://www.gate2prices.dk

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 40 point
Dato : 11-06-04 15:18

Ved godt, at det ikke er en handelsplads det her.
Men jeg har faktisk et Creative Soundblaster 5.1 lydkort liggende, som aldrig er brugt.
(Mit bundkort har 5.1 indbygget).
Du ka' få det for en flad hund + porto.
Send en mail hvis du er interesseret.
Gambrinus wazs@sol.dk

Godkendelse af svar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 12-06-04 11:52

jeg fandt ud af at min bundkort kunne instilles så at mic porten blev lavet om til c/sub så nu virker det hele fint

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-06-04 14:58

Øv, så slap jeg ikke af med mit.
Gambrinus

Kommentar
Fra : nmv

Dato : 27-08-04 18:27

Hej, jeg har samme problem med min bærbare; vil gerne vide, hvor/hvordan du konfigurerede dit bundkort... Tak